افزایش همکاری های شهرداری‌ تهران و میلان

شهرداران تهران و میلان، تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با شهردار میلان، با بیان اینکه شهرداری این دو شهر می‌توانند در زمینه ارائه خدمات حمل و نقل و محیط زیست با یکدیگر همکاری داشته باشند، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر و با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا، روابط تهران با سایر شهرها کاهش یافت و دو اتفاق خوشحال کننده به تازگی رخ داده است که آمریکا ضمن اطلاع از تصمیم غلط و ظالمانه خود به مسیر همکاری‌ها و رفع تحریم روی آورده و از سوی دیگر ایران ثابت کرد که کشوری قدرتمند و صلح‌جو است.

او با بیان اینکه امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا دو شهر تهران و میلان همکاری‌های خود را گسترش و عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنند، گفت: میلان یک شهر سنتی، فرهنگی، هنری و تاثیرگذار است و از این امضای توافقنامه خوشحال هستیم.

شهردار تهران همچنین ضمن پذیرش دعوت شهردار میلان، درخصوص بازدید وی از این شهر گفت: در اولین فرصت این مهم محقق خواهد شد.

جولیانو پیزا پیا شهردار میلان نیز با بیان اینکه امروز برای میلان و تهران روز فرخنده‌ای است، گفت: علی رغم مشکلات و دشواری‌های فراملیتی که در مسیر همکاری‌های تهران و میلان وجود داشت، توانستیم روابط خود را حفظ کنیم و حتما می‌توانیم همکاری‌های خود را به نقطه قوت خود برسانیم.

او با اشاره به حضور پررنگ ایرانیان در شهر میلان گفت: در اکسپوی 2015 میلان، شاهد حضور حداکثری ایران بودیم و همچنین در عرصه همکاری‌های علمی نیز شاهد حضور دانشجویان زیاد ایرانی در میلان هستیم.

شهردار میلان همچنین با اشاره به همکاری ایتالیا و ایران درخصوص امانت دادن پیکره پنه لوپه گفت: تهران شهری پویا است و من از زمان حضورم احساس می‌کنم که یکی از شهروندان هستم و امیدوارم تفاهم‌نامه امروز نقطه عطف راهی طولانی باشد.

پیزا پیا همچنین پیشنهاد داد: با توجه به اینکه سه سالانه معماری و دیزاین به زودی در میلان برگزار می‌شود یک هفته به نام تهران انتخاب شود تا تاریخ و فرهنگ و تهران و ایران به مردم میلان نشان داده شود.

شهردار میلان با بیان اینکه میلان توانسته از 22 درصد جمع‌آوری پسماند به عدد 55 برسد، گفت: در سفرم به تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه مترو، جمع‌آوری پسماند و... را همراه آورده‌ایم تا بتوانند ضمن شناسایی نقاط قوت برای فعالیت، بتوانند زمینه همکاری این دو شهر را ایجاد کنند.

20106

کد خبر: 600534

وب گردی

وب گردی