درخواست کمک پلیس از مردم برای دستگیری سارقان خودرو

پلیس برای دستگیری دو زن که با شگردی خاص و همکاری مردی جوان اقدام به سرقت خودرو کرده‌اند، از مردم درخواست کمک کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه شرق، صاحب یک نمایشگاه خودرو نخستین روز ماه جاری با مراجعه به دادسرای ویژه سرقت و طرح شکایت عنوان کرد که یک خودرو سواری ریو توسط دو زن و یک مرد از مقابل نمایشگاه او، سرقت شده است.

صاحب نمایشگاه پس از حضور در اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ١٩ روز حادثه دو زن جوان با ظاهری آراسته به نمایشگاه آمدند و پس از مدتی پرسیدند: «آیا خودرو ریو پارک‌شده در بیرون نمایشگاه فروشی است؟» که من پاسخ دادم: «فروشی است». آنها از من درخواست بازدید خودرو را کردند و من نیز برای نشان‌دادن ماشین، همراه آنها از نمایشگاه خارج شدم و به سمت ریو رفتیم. نزدیکی‌های ماشین که رسیدیم، سوئیچ را به آنها دادم تا خودشان پشت فرمان بنشینند و خودرو را تست کنند. درنهایت پس از بازدید خودرو، به همراه آن دو زن از ماشین پیاده شدیم و به داخل نمایشگاه بازگشتیم. پس از توافق بر سر قیمت خودرو به مبلغ ٢٧‌میلیون‌و ٥٠٠‌ هزار تومان، خریداران با طرح این ادعا که تا پنج دقیقه دیگر برای خرید خودرو بازخواهند گشت از نمایشگاه خارج شدند. هنوز دقایقی از خروج این دو نگذشته بود که مرد جوانی ابتدا نگاهی به داخل نمایشگاه کرد و پس از آن سوار خودرو ریو شد و آن را سرقت کرد».
کارآگاهان با بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین مداربسته نمایشگاه، اطمینان پیدا کردند دو زن جوان در یک لحظه با استفاده از غفلت صاحب مغازه اقدام به سرقت سوئیچ خودرو کرده و پس از خروج از نمایشگاه، آن را به مرد جوانی تحویل داده و خودشان با یک دستگاه خودرو کرایه‌ای از محل متواری شده‌اند و همدست آنها نیز به‌راحتی اقدام به سرقت کرده است.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انتشار این خبر اعلام کرد: «در ادامه رسیدگی به این پرونده و به منظور شناسایی و دستگیری متهمان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر به‌دست‌آمده از آنها توسط مقام قضائی صادر شده است و از شهروندانی که موفق به شناسایی تصاویر دو زن جوان شده‌اند درخواست می‌شود اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ٥١٠٥٥٦٠٣ در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهـند».

درحالی‌که تلاش‌ها برای دستگیری این دزدان ادامه دارد، کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان در ماجرایی دیگر سارقان حرفه‌ای خودرو را که با کمک یک زن دست به دزدی می‌زدند، دستگیر کردند. سرهنگ ستار خسروی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: سارقان خودروهای مدل‌بالا که با استفاده از زنان بدپوشش در چند استان کشور سرقت می‌کردند، توسط کارآگاهان پلیس اصفهان دستگیر شدند.
او افزود: از سه ماه گذشته کارآگاهان در جریان شکایت‌هایی مبنی بر سرقت خودروهای مدل‌بالا با شگردهای مشابه در شهر‌های اصفهان، کرج و تهران قرار گرفتند که در پی آن سرقت‌های مسلحانه‌ای نیز از خریداران این نوع خودروها در شهر شیراز صورت گرفت. بلافاصله یک تیم تخصصی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت تشکیل و تحقیقات وسیعی در این زمینه آغاز و مشخص شد تمامی سرقت‌ها با شیوه طعمه‌قراردادن زنان بدپوشش انجام شده است.
او درباره شگرد سارقان، گفت: در این نوع سرقت‌ها زنان بدپوشش، در مسیر خودروهای مدل‌بالا ایستاده و با طرح دوستی، سوار بر آن می‌شدند اما راننده را به بهانه خرید تنقلات از خودرو خود پیاده می‌کردند و بلافاصله با کمک همدستانشان، اتومبیل را به سرقت می‌بردند.
خسروی افزود: متهمان پس از سرقت، خودرو را به شیراز منتقل و اقدام به تبلیغ فروش خودروهای مدل‌بالا در سایت‌های اینترنتی و درج آگهی در روزنامه‌ها می‌کردند و وقتی متقاضی با شماره‌تلفن ارائه‌شده تماس می‌گرفت از او می‌خواستند با چک رمزدار به دفتر کار آنها مراجعه کند. پس از مراجعه متقاضیان به دفتر، متهمان با تهدید سلاح کمری دست‌وپای آنها را بسته و پس از ضرب و جرح و تزریق آمپول بی‌حسی به دست و گردنشان، اموال آنها را سرقت و سریع به یکی از صرافی‌ها مراجعه و چک رمزدار را به پول نقد تبدیل می‌کردند و متواری می‌شدند. سرهنگ خسروی ادامه داد: با توجه به اهمیت این پرونده و خطرناک‌بودن نوع سرقت‌هایی که توسط اعضای این باند انجام شده، تحقیقات پلیس درنهایت دقت و ظرافت تمام برای دستگیری این باند ادامه یافت که سرانجام در دو عملیات مشترک در اصفهان و شیراز، سه متهم مرد و سه زن این باند شناسایی و دستگیر شدند. وی گفت: با دستگیری متهمان، همدست دیگر آنها نیز در عملیاتی در شهرستان کرج، درحالی‌که قصد خروج از کشور را داشت، دستگیر شد.
اوگفت: از متهمان چهار دستگاه خودرو مدل‌بالا به همراه ۳۰‌ هزار دلار وجه نقد که در آخرین سرقت به دست آورده بودند، اسپری فلفل و مدارک خودروهای مسروقه و تعدادی مدارک جعلی خودرو کشف شده است.

20106

کد خبر: 600635

وب گردی

وب گردی