جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا برای فیلم بردار «بازگشته»

امانوئل لوبسکی فیلمبردار تحسین شده فیلم «بازگشته» جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را دریافت کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسکرین دیلی، امانوئل لوبسکی فیلمبردار مکزیکی فیلم جدید آلخاندرو ایناریتو یک روز پس از بردن جایزه فیلمبرداری از بفتا، جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا (ASC) را نیز به افتخارهایش افزود.

این فیلمبردار تحسین شده که در میان نامزدهای اسکار امسال هم جای دارد، در این رقابت موفق شد راجر دیکینز برای «سیکاریو»، یانوس کامینسکی فیلمبردار «پل جاسوس‌ها»، اد لاخمن فیلمبردار «کارول» و جان سیلی فیلمبردار «مد مکس: جاده خشم» را پشت سر بگذارد.

این سومین‌باری است که این فیلمبردار موفق می‌شود جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا را به خانه ببرد. او پیش از این برای «جاذبه» و «مرد پرنده‌ای» نیز این جایزه را دریافت کرده بود. این نخستین بار است که یک فیلمبردار برای سه سال پیاپی برنده جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا می‌شود.

انجمن فیلمبرداران آمریکا جایزه یک عمر دستاورد سال را نیز به جان تول اهدا کرد.

لوبسکی فیلمبردار ۵۲ ساله مکزیکی در سال ۱۹۹۵ برای فیلمبرداری فیلم «شازده کوچولو» ساخته الفونسو کوارون نامزد اسکار شد. او در سال ۱۹۹۹ برای فیلم «اسلیپی هالو» ساخته تیم برتون نیز این موفقیت را تکرار کرد. فیلمبرداری «دنیای جدید» ترنس مالیک در سال ۲۰۰۵ نیز یک نامزدی اسکار دیگر برای او به همراه داشت. او بعد در سال ۲۰۰۶ برای «بچه‌ها بشر» ساخته الفونسو کوارون این موفقیت را تکرار کرد. او برای «درخت زندگی» ترنس مالیک در سال ۲۰۱۱ نیز نامزد اسکار شد و برای «جاذبه» و «مرد پرنده‌ای» این جایزه را دریافت کرد.

505502

کد خبر: 600655

وب گردی

وب گردی