مشکلات تردد شهروندان معلول در معابر حل می شود؟/ جشنواره عکاسی معلولان؛ برگزیدگان خود را معرفی کرد

جشنواره عکاسی معلولان که با عنوان "گذرگاه های مهربان ،محدودیت های جسمانی " از سوی شهرداری منطقه 11با هدف جلب توجه عموم مردم به مشکلات تردد معلولین در سطح شهربرگزار شد ؛ به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسکانیوز جشنواره عکاسی معلولان در2 بخش تخصصی و مردمی با هدف جلب توجه عموم مردم به محدودیت های حرکتی معلولان در معابر شهری و اماکن عمومی از سوی اداره سلامت معاونت اجتماعی و فرهنگی این منطقه برگزار شد .
نصراله آبادیان در این باره گفت: توجه مدیریت شهری تمام اقشار شهروندی اعم از سالمند ، کودک ، معلولین و افراد دارای سلامت جسمانی را در برمی گیرد و در این راستا جامعه معلولین که 11درصد از شهروندان را تشکیل می دهند به لحاظ محدودیت های جسمانی حضور این افراد در فعالیت های اجتماعی ؛ حائز اهمیت است.
شهردار منطقه 11 احصاء مشکلات شهری و محدودیت های موجود در سطح شهر با دیدگاه هنرمندانه را گام مهمی برای جلب توجه شهروندان،مسئولانوافراددارایمعلولیتجسمی به مسائل این قشر بیان کرد و افزود:

معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه11 با درنظر گرفتن دو رویکرد مهم " تکریم معلولان" و" تهران شهر دوستدار معلولان" همزمان با روز جهانی معلولان اقدام به برگزاریجشنواره عکاسی با موضوع "گذرگاه های مهربان،محدودیت های جسمانی " کرد.
به گفته آبادیان این جشنواره با هدف آگاهی معلولان به ظرفیت ها و استعدادهای خود و فعال شدن در عرصه های مختلف اجتماعی،معرفی توانمندی ها و شایستگی های علمی و اخلاقی معلولین،آسیب شناسی و دریافت مشکلات معلولین در زمینه های مختلف،شناسایی عکاسان هنرمند و علاقه مند به امور معلولان،آشنایی با معلولان عکاس و زمینه سازی برای تشکیل "انجمن معلولانعکاس تهران"،تعامل و همکاری بیشتر بین مؤسسات و مراکز فعال در حوزه معلولین برگزارشد.
اوگفت:جشنوارهعکاسی معلولین همزمان با روز جهانی معلولان در 2 بخش تخصصی و مردمی و باحمایت های جامعه معلولین ایران-موسسه عزیزستان و مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد آغاز شد که شرکت کنندگان آثار خود را در سهموضوع محدودیت های حرکت معلولان با شرایط مختلف جسمی در ارتباطات اجتماعی و تردد شهری و بین شهری، چگونگی حضورمعلولان با انواع معلولیت ها در مراکز تفریحی و رفاهی و موانع معلولان با انواع معلولیت ها در ارتباط با مراکز آموزشی به دبیرخانه جشنواره ارائه کردند.
بر اساس این گزارش از ویژگی های بارز جشنواره ؛ استقبال شهروندان دیگر شهرهای کشور از جمله گرگان ،اصفهان ، کرمانشاه ، زنجان ، اردبیل ، کرج ،قوچان ، شیراز و مشکین شهر بوده است که با ارائه آثار عکاسی این جشنواره را به یک نماد سازی ملی تبدیل کردند .
برندگان بخش تخصصی این مسابقه از بین 40 اثر برگزیده به ترتیب حمید عزیزی خانقاهی ، افشین آذریان،شهرام نجفی و در بخش مردمی امیر علی رزاقی ، هادی شعبانی و محمود ابری معرفی شدند .


105105

کد خبر: 600658

وب گردی

وب گردی