آخرین وضعیت درمان سوختگی مادر باردار و ارجاع پرونده تخلف به دادگاه

معاون درمان وزارت بهداشت شب گذشته دربیمارستان شهید چمران تهران به ملاقات مادری رفت که در هنگام سزارین در اتاق عمل به علت استنشاق ترکیبی از گازهای دی اکسید کربن و اکسید نیترو (N2O) که اشتباهاً به جای گاز تنفسی بیهوشی به او وصل شده بود، به کما رفت و لب، دهان و ریه اش دچار سوختگی شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین؛ حدود یک ماه قبل در بیمارستان شهید چمران تهران، غیروابسته به وزارت بهداشت، مادری هنگام سزارین و به دنیا آمدن دوقلوهایش، دچار آسیب در ناحیه لب، دهان و ریه شد. این زن که دوقلو باردار بود، در اتاق عمل به علت استنشاق گازی که اشتباهاً به جای گاز تنفسی حین بیهوشی به او وصل شده بود، دچار آسیب شد.

شب گذشته به دنبال دستور وزیر بهداشت دکتر محمد آقاجانی معاون درمان در بیمارستان محل بستری بیمار حادثه دیده، حضور یافت و به دستور او، یک تیم تخصصی وضعیت بیمار را تحت نظر و کنترل دارند. فعلا وضعیت بیمار پایدار است و رو به بهبود است و خطری سلامت او را تهدید نمی کند.

در این دیدار گفته شد اقدامات درمانی مناسب برای بیمار انجام شده و وضعیت روحی بیمار نیز بهتر شده و هوشیار است. در حال حاضر به دستور معاون درمان وزارت بهداشت زیر نظر کادری از پزشکان مجرب مراحل درمان را سپری می کند و مشکل خاصی وجود ندارد. بخشی از صورت بیمار که دچار آسیب شده است، پیوند شده و مراحل درمان او به طور دقیق و کامل در حال انجام است.

گفتی است باوجود اینکه این حادثه در بیمارستان چمران رخ داده، ولی در حال حاضر بیمار حادثه دیده در بیمارستان دیگری تحت مراقبت های درمانی قرار دارد.

همچنین آقاجانی دراین باره به ایرنا گفت: مراحل درمان صورت این زن انجام شده و درفت پوستی برای این بیمار استفاده شده و در حال ترمیم است، همچنین مجرای تنفسی مصنوعی نیز برای وی تعبیه شده است. از ابتدای این حادثه مسئولان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موضوع را با جدیت پیگیری کردند و شب گذشته نیز با دستور مستقیم وزیر بهداشت که در سفر شیراز است بنده و تعدادی از متخصصان به عیادت این بیمار رفتیم و دستورات لازم برای ارائه بهترین خدمات پزشکی برای نجات وی و تسریع در خدمات رسانی با حضور زبده ترین متخصصان جراحی توراکس و ریه داده شد.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: همزمان پرونده این تخلف نیز به دادگاه جرایم پزشکی ارسال شده است، در مورد این پرونده در اینکه کپسول گاز جابه جا شده و کپسول دیگری غیر از گاز بیهوشی مورد استفاده قرار گرفته است، شکی نیست اما در مورد جزئیات بیشتر و مقصران این حادثه دادگاه باید اظهار نظر کند.

به گفته او درفت پوستی طی یکماه گذشته تا حدی باعث ترمیم صورت این زن شده است اما مشکل اصلی سوختگی مجرای تنفسی بر اثر گاز است که به شدت آسیب زده است و متخصصان در حال تلاش برای ترمیم دستگاه تنفسی او هستند.

20106

کد خبر: 600665

وب گردی

وب گردی