ایجاد زیرساخت های لازم برای تحقق شعار «دانش، اقتصاد و فرهنگ» در دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دفتر حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دفاتر مستقل دانشگاه، زیرمجموعه شخص رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کند که حوزه فعالیت این دفتر در سه حوزه انتظامی, اداری و قضایی است.

علیرضا مصدق، مدیرکل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی درباره عملکر دفتر حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: دفتر حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دفاتر مستقل دانشگاه، زیرمجموعه شخص رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کند که حوزه فعالیت این دفتر در سه حوزه انتظامی, اداری و قضایی است.

او در ادامه گفت: در بعد اداری ما معمولا پیش از انعقاد هر قراردادی در دانشگاه ابعاد مختلف آن قرارداد را با قواعد کشور و مقررات داخلی دانشگاه مورد ارزیابی قرار می دهیم. در بعد انتظامی هم معمولا در همه هیات های انتظامی و انضباطی حضور فعال و موثری داریم که معمولا نتیجه تمامی پرونده های انتظامی و انضباطی در دفتر حقوقی یک بار بازبینی می شود تا با تمام مقررات جاری کشور سنجیده شود.

مصدق افزود: در حوزه قضایی هم وظیفه ذاتی همه دفاتر حقوقی بر عهده ما است که با دعاوی متعددی که علیه دانشگاه مطرح می شود یا نیاز است که دانشگاه به دفاع از حقوق خود اقدام کند، توسط دفتر حقوقی در سازمان مرکزی یا واحدهای دانشگاهی اقدام می شود.

او در ادامه درباره تحقق شعار اجلاس شصت و نهم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان«دانش، فرهنگ و اقتصاد» گفت: شعار سال گذشته که مبتنی بر همه اهداف و فعالیت های دانشگاه بود احتیاج به زیرساخت هایی دارد که این زیرساخت ها باید توسط دفاتر پشتیبانی از جمله دفتر حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد و آماده سازی شود. برای داشتن یک محیط امن و دانشگاهی احتیاح به سالم سازی محیط داریم. در این خصوص ما جلسات متعددی برگزار هم در حوزه دانشجویی و هم در حوزه آموزشی برگزار کردیم تا آیین نامه های انتظامی و انضباطی دانشگاه اصلاح شود.

او در ادامه به پیروی آیین نامه انضباطی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از مصوبه شورای عالی دانشگاه انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: همچنین در حال بروزرسانی آیین نامه دادرسی رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیات هستیم و امیدواریم بتوانیم آن را هم به تصویب هیات امنای دانشگاه برسانیم.

مصدق افزود: در حوزه مسایل اقتصادی هم شروع فعالیت شرکت های دانش بیان و مراکز رشد دانشگاه ها و همین طور شبکه آزمایشگاه های همکار دانشگاه آزاد اسلامی(ساها) احتیاج به تعاریف و قراردادهای حقوقی داشت که قراردادهای مراکز رشد واحدهای دانشگاه با هسته های فعال و مراکز رشد توسط مراکز حقوقی تهیه شد. همچنین قراردادهای شرکت های دانش بنیان برای مشارکت در فعالیت های اقتصاد دانش بنیان به تایید دفتر حقوقی رسیده است.

20101

کد خبر: 600731

وب گردی

وب گردی