گلریزان راهنمایان گردشگری برای محیط‌بانان اعدامی

انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران امروز سه شنبه در باغ موزه قصر تهران به نجات محیط بانان در آستانه اعدام می شتابند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، یک عضو انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران گفت: صندوق گنجه پشتیبان زیست بوم ایران با هدف جمع آوری وکمک های سمن های محیط زیستی جهت انجام فعالیت های زیست محیطی توسط چند تن از فعالین محیط زیست و کوهنوردان با سابقه کشور تاسیس شد. این صندوق اهداف زیست محیطی بسیاری را در بلند مدت در برنامه خود دارد اما در اولین گام خود آزاد سازی دو محیط‌بان محکوم به اعدام را پیش رو دارد.

علی حدیدی‌فرد اعلام کرد: از آنجایی که راهنمایان گردشگری همواره سعی دارند در کنار فعالان محیط زیست گام موثری را برای پیشبرد اهداف محیط زیستی بردارند به همین جهت امروز در سمینار هفتگی این انجمن میزبان موسسان این صندوق خواهیم بود.

او افزود: با توجه به فعالیت موثر گنجه پشتیبان زیست بوم در راستای تامین دیه برای محیط بانان در آستانه اعدام، انجمن ما قصد دارد در این فعالیت انسان دوستانه گامی بردارد.

به گفته او انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران در ادامه سلسله نشست های هفتگی خود امروز سه‌شنبه میزبان استاد فریدون مومنی است که سخنرانی خود با عنوان «اصفهان از دید گردشگران خارجی» را ایراد خواهد کرد.

حدیدی فرد افزود: در کنار این سخنرانی میزبان عباس محمدی عضو موسسه گنجه پشتیبان زیست بوم و فعالان باسابقه محیط زیست و کوهنوردی خواهیم بود که انشااله بتوانیم به همیاری اعضای انجمن و علاقمندان به گنجه پشتیبان کمک نقدی کنیم.

او ادامه داد: خوشبختانه با همت مردم خیر قدم های امیدوار کننده ای برای نجات دو محیط بان اسعد تقی‌زاده و غلامحسین خالدی برداشته شده است که در آغاز به نظر غیرممکن بود.

حدیدی فرد گفت: اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران امیدوارند بتوانند از این فرصت برای ادای دین به محیط بانان سختکوش استفاده کنند و قطعاً حضور علاقمندان می تواند این مراسم را پرشورتر و موثرتر کند.

این مراسم روز سه شنبه ۲۷ بهمن ساعت ۱۸ در انتهای خیابان شهید مطهری، خیابان پلیس، باغ موزه قصر، تالار فرخی یزدی برگزار خواهد شد.

20106

کد خبر: 600738

وب گردی

وب گردی