میزان عیدی مددجویان کمیته امداد/صندوق‌های صدقات نماد و ویترین کمیته امداد است

رئیس کمیته امداد امام خمینی از مشخص شدن میزان عیدی مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: عیدی مددجویان کمیته امداد به اندازه یک ماه مستمری اسفند پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، پرویز فتاح در حاشیه همایش تخصصی حمایت و سلامت خانواده در جمع خبرنگاران درباره عیدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی گفت: سنت سال‌های گذشته این بود که به اندازه مستمری ماهانه به مددجویان عیدی پرداخت می‌شد و امسال نیز رقم عیدی مانند سال‌های گذشته است.

او افزود: روز گذشته سازمان مدیریت برنامه و بودجه تخصیص‌ها را داد و معلوم شد که عیدی مددجویان بهمن‌ماه پرداخت نمی‌شود و دولت به همین دلیل ترجیح داد عیدی مددجویان با مستمری اسفندماه اعمال شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی، میزان کل مبلغ اختصاص یافته برای عیدی مددجویان را 107 میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد که با تخصیص دولت عیدی جامعه مددجویی که برابر مستمری ماهانه است، اسفندماه پرداخت شود.

فتاح در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص افزایش مبلغ مستمری مددجویان در سال 95 گفت: همانطور که امروز معاون وزیر رفاه که به عنوان نماینده دولت در همایش حضور داشت اعلام کرد بودجه پیشنهادی دولت به مجلس برای کمیته امداد 7 درصد رشد داشته است که در داخل این 7 درصد رشد 12 درصدی حقوق کارمندان لحاظ شده است. بنابراین برای افزایش مستمری مددجویان چیزی باقی نمی‌ماند.

او ادامه داد: حدود دو هفته قبل، نامه‌ای را به معاون اول رئیس جمهور نوشته‌ام و خوشبختانه وی به آقای نوبخت دستور داد که بودجه کمیته امداد از 7 درصد تا 12 درصد افزایش یابد اما چون بودجه از سوی رئیس جمهور به مجلس تقدیم شده، دولت نمی‌تواند کاری انجام دهد. امروز نیز نامه‌ای به سازمان مدیریت نوشتم تا همراهی لازم را انجام دهند زیرا طبق مذاکراتی که با کمیسیون اجتماعی مجلس داشتیم، مجلس موافق این اصلاح است.

رئیس کمیته امداد خمینی توضیح داد: اگر 12 درصد به سرجمع اعتبارات دولتی کمیته امداد اضافه شود به طور قطع به میزان افزایش صورت گرفته مستمری مددجویان نیز افزایش می‌یابد.

او در پاسخ به یکی دیگر از سوالات خبرنگاران در خصوص برپا نشدن فروشگاه نوروزی ویژه مددجویان کمیته امداد در سال جاری، گفت: طی چند سال اخیر در تهران فروشگاهی از ابتدای بهمن تا اواخر فروردین ویژه مددجویان کمیته امداد و مستمندان برگزار می‌شد. این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم و جمع‌بندی این بود که همه آثار آن فروشگاه مثبت نیست و بعضا نیز نکات منفی داشته است بر این اساس تصمیم گرفتیم امسال فروشگاه در تهران برپا نشود و به جای آن با فروشگاه اتکا قراردادی امضا شد تا بن‌های خرید کالا با تخفیف بین جامعه مددجویی تهران توزیع شود.

فتاح گفت: به استان‌ها نیز اختیار داده شده که از این قاعده و منطق پیروی کرده و با فروشگاه اتکا استان مربوطه قرارداد امضا کنند.

به گفته فتاح به هر جامعه مددجویی حداقل به اندازه یک ماه مستمری بن خرید فروشگاه اتکا اعطا می‌شود.

رئیس کمیته امداد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اصلاح صندوق‌های صدقات گفت: صندوق‌های صدقات نماد و ویترین کمیته امداد است اما اشکالی که این صندوق‌ها داشتند این بود که امروزه مردم بیشتر از کارت الکترونیکی برای مبادلات پولی خود استفاده می‌کنند. همچنین مشکل بعدی آسیب‌پذیری این صندوق‌ها بود. به طوریکه در تصادفات آسیب‌ می‌دید و یا برخی از معتادان به آنها دستبرد می‌زدند.

او توضیح داد: بر این اساس اصلاح صندوق‌ها آغاز شده به طوری که تمام قفل‌ها تغییر یافته و شیارهای صندوق‌ها نیز افقی و عمودی شدند. همچنین یک کیسه توری داخل صندوق لحاظ شده و هر جا که این اصلاحات صورت گرفته دستبرد به صندوق صدقات ناممکن شده است.

فتاح ادامه داد: حتی برای اطمینان از غیرقابل دستبرد بودن، صندوق‌های جدید را در اختیار سارقان حرفه‌ای در زندان قرار دادیم که خوشبختانه آنها نیز ناموفق بودند.

رئیس کمیته امداد گفت: امیدواریم در 6 ماهه سال 95 اصلاح تمامی صندوق‌ها پایان یابد.

او در ادامه از همکاری با دو اپراتور ایرانسل و همراه اول خبر داد و افزود: از حدود 2 هفته آینده مردم و خیرین می‌توانند کمک‌های خود را از طریق تلفن همراه واریز کنند.

فتاح همچنین درباره انتقال ساختمان کمیته امداد نیز تاکید کرد: بخشی از ساختمان جدید کمیته امداد آماده شده به طوری که جلسه هیئت امنا و شورای معاونان را به ساختمان جدید انتقال دادیم و امیدواریم تا پایان امسال بخش‌های مدیریتی به ساختمان جدید انتقال یابند و تا خرداد نیز تمام بخش‌های دفتر مرکزی در سوهانک به این ساختمان منتقل شود.

20106

کد خبر: 600784

وب گردی

وب گردی