ارتقای رتبه بین‌المللی ایران در صنعت طلا و جواهر

معاون رئیس‌جمهور، فضای جدید بین‌المللی را زمینه‌ساز ورود تکنولوژی به صنعت طلا و جواهر دانست و گفت: رتبه بین‌المللی ایران در صنعت طلا و جواهر ارتقا می‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه مراسم افتتاح هشتیمن نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره و صنایع وابسته گفت: ظرف دو تا سه سال آینده، خیز قابل توجهی را در صنعت طلا و جواهر شاهد خواهیم بود. در عین حال، بدون شک با داشتن هنرمندان زبردست و چیره‌دست می‌توان تولیدات خوبی در این صنعت داشته و می‌توانیم در صنعت طلا و جواهر، رتبه‌های خوبی را در دنیا کسب کنیم، ضمن اینکه بنا داریم تعاملاتمان را در این بخش قوی‌تر کرده و مسائل و مشکلات موجود در این عرصه را برطرف کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به لغو تحریم‌ها و اثرات آن در صنعت طلا و جواهر افزود: با برطرف شدن تحریم‌ها، شرایط جدیدی را در صنعت طلا و جواهر پیش رو داریم و امیدواریم بتوانیم در آینده در همه بخش‌های اقتصادی کشور از جمله این صنعت آینده خوبی را شاهد باشیم و هر سال کیفیت کارهای انجام شده افزایش می‌یابد. بر این اساس، جایگاهمان در این صنعت می‌تواند پررنگ تر باشد و ظرفیت‌هایی که وجود دارد قابل توجه است و در این راستا توجه به مبانی اقتصاد مقاومتی که استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی برای مقابله با تهدیدات خارجی است، باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

همچنین، عباداله محمدولی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر نیز گفت: هنر و صنعت طلا در ایران، اصالت و ریشه بیش از ۷۰۰۰سال دارد در حالی که هم اکنون این صنعت با مشکلات زیادی از جمله قاچاق روبرو بوده و در این راستا باید تمهیدات لازم برای مبارزه با این پدیده، اندیشیده شود.

وی افزود: در این دوران این صنعت پیشرفت‌های خوبی داشته و البته فراز و نشیب‌هایی را هم در آن شاهده هستیم که امیدواریم بتوانیم موفقیت‌های جدیدی در این عرصه داشته باشیم، این در شرایطی است که علیرغم همه محدودیت‌ها، تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، تولید را به واردات ترجیح داده‌ و با خود عهد بسته‌اند که تولید واقعی در راستای منافع ملی داشته باشند. به همین دلیل فعالیت خود را تعطیل نکرده و به حیات خود همچنان ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: برندسازی، رقابت در تولید، بازاریابی و فروش، پایداری در صادرات محصولات و مشتری مداری از جمله مزیت‌های نوینی است که دست اندرکاران این صنعت مهم از کارگاه‌های کوچک تا کارخانه‌های بزرگ به آن اهتمام دارند. بر این اساس، امید می‌رود نمایشگاه طلا و جواهر در دوره جدید فعالیت خود بتواند به بخشی از اهداف بلندمدت و کوتاه مدت دست یابد و بسترهای آشنایی تولیدکنندگان، صادرکنندگان و ارائه کنندگان خدمات با محصولات و ماشین آلات و تکنولوژی‌های و فناری های نوین در این صنعت، معرفی محصولات تولیدی و فناوری‌های داخلی، دسترسی به سلایق مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی و ایجاد رقابت در تولید، صادرات و خدمات فراهم کند.

102/601

کد خبر: 600944

وب گردی

وب گردی