فعالیت ایرلاین‌ ورشکسته لغو شود/ایرلاین‌ها با پول شرکت فرودگاه‌ها هواپیما می‌خرند

مدیرکل شرکت فرودگاه‌ها با بیان این‌که ممکن است فرودگاه‌ها در پسابرجام گلوگاه توسعه کشور باشند، گفت:‌در حالی که چک ایرلاین‌ها وصول نمی‌شود یکی از ایرلاین‌های بدهکار با پول شرکت فرودگاه‌ها برای خرید هواپیما اقدام کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، رحمت‌الله مه‌آبادی با بیان این‌که فرودگاه‌های ما ممکن است در پساتحریم گلوگاه‌های توسعه کشور باشند، اظهار کرد: بنابراین اگر در دوران جدید بین‌المللی با اجرای برجام دست به اقدامات سریع در حوزه توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی نزنیم؛ فرودگاه‌های کشور حتما گلوگاه‌ توسعه کشور و استفاده از فرصت‌های پساتحریم خواهند شد.

وی با بیان این‌که یکی از انتظارات و دستاوردهای ما در دروان پسابرجام باید توسعه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از آن برای رونق اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی باشد٬ افزود: اغلب تحلیلگران اقتصادی معتقدند برای رسیدن به نرخ 8 درصدی رشد اقتصادی و دستیابی به رشد مناسب اشتغال، هیچ گریز و راهکاری جز سرمایه‌گذاری خارجی نیست.

وی همچنین با اشاره به چالش عدم وصول مطالبات شرکت فردگاه ها از شرکت‌های هواپیمایی، اظهار کرد: در صورت عدم وصول مطالبات شرکت فرودگاه‌ها به دلیل تورم سالانه توان مالی شرکت هر سال 25 درصد کاهش می‌یابد، بنابراین تقسیط بدهی ایرلاین‌ها در 4 سال عملا سوی برای ما ندارد.

وی تصریح کرد: امسال با هدف جلوگیری از رشد مطالبات شرکت از خطوط هوایی، توافقاتی با ایرلاین‌ها برای پرداخت مرتب هزینه‌های جاری و پرداخت تدریجی بدهی‌های معوق آنها در فضای دوستانه صورت گرفت اما آنها به هیچ یک از توافقات خود پایبند نبودند و چک آنها وصول نمی‌شود.

وی گفت: یکی از ایرلاین‌های خصوصی 42 میلیارد تومان به شرکت فرودگاه‌های کشور بدهکار است و در همین شرایط برای خرید هواپیما اقدام می‌کند٬ در واقع با پول شرکت فرودگاه‌ها هواپیما خریداری می‌کند. همچنین یکی از ایرلاین‌های خصوصی صراحتا اعلام می‌کند توان پرداخت بدهی شرکت فرودگاه ها را ندارد. این شرکت ورشکسته است بنابراین شرکتی که بدهی آن بیش از سرمایه آن است ورشکسته تلقی می‌شود و باید اموال شرکت مربوطه به حراج و به طلبکار واگذار شود.

102/601

کد خبر: 600952

وب گردی

وب گردی