هتل‌ها، مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری،، مشمول صددرصد معافیت مالیاتی می‌شوند

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در جلسه گذشته هیأت دولت تصویب شد که تمام هتل‌ها، مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری که از ابتدای سال ۹۵ پروانه بهره‌برداری دریافت می‌کنند، مشمول صددرصد معافیت مالیاتی می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه شرق، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه گذشته هیأت دولت ماده ۳۱ آیین‌نامه رفع موانع تولید که اصلاح ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم است، تصویب شد. طبق این ماده‌ قانونی تمام هتل‌ها، مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری که از ابتدای سال ٩٥ پروانه بهره‌برداری دریافت می‌کنند، مشمول صددرصد معافیت مالیاتی می‌شوند. این معافیت به مدت پنج سال در شهرهای توسعه‌یافته و به مدت ۱۰ سال در شهرهای کمتر‌توسعه‌یافته اجرائی می‌شود.
سلطانی‌فر درخصوص معافیت مالیاتی مراکز اقامتی و آژانس‌هایی که قبلا پروانه بهر‌ه‌برداری گرفته‌اند، تاکید کرد: مراکزی که قبلا پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند و مشمول معافیت مالیاتی ۵۰‌درصدی می‌شدند هم از سال آینده تا سال ۱۴۰۰ همچنان مشمول این معافیت مالیاتی خواهند بود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تأکید کرد که معافیت صددرصدی آژانس‌های گردشگری از پرداخت مالیات فقط مربوط به آژانس‌هایی است که گردشگر به کشور وارد می‌کنند و خروج تور مشمول این مصوبه نمی‌شود.
سلطانی‌فر در ادامه از راه‌اندازی پیش‌از‌موعد ویزای الکترونیک ایران خبر داد و گفت: طبق قول قبلی قرار بود ویزای الکترونیک تا پایان سال ۹۵ اجرا شود؛ اما مسئولان وزارت خارجه و بخش‌های مرتبط خبر داده‌اند که ویزای الکترونیک قبل از سال ۹۵ عملیاتی می‌شود.
معاون رئیس‌جمهور درخصوص میزان تسهیلات تخصیص‌یافته از محل صندوق توسعه ملی به پروژه‌های نیمه‌تمام گردشگری نیز گفت: در یک ماه گذشته برای تکمیل ۳۱ هتل ۴ و ۵ ستاره نیمه‌کاره، ۵۸۰‌ میلیارد تومان از محل این صندوق تخصیص یافت، ابتدای سال هم ۲۰۰ ‌میلیارد تومان از این منبع اختصاص یافت که برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گردشگری، به‌ویژه هتل‌های ۴ و ۵ ستاره ۷۸۰‌ میلیارد تومان اختصاص یافت. وزیر کشور نیز در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته گفت: کارگروه‌های گردشگری در استان‌ها فعالیت متمرکز، پیگیر و منسجمی در بخش گردشگری دارند و تلاش ما این است که نقش مهم گردشگری را در فرهنگ، اقتصاد و اجتماع پررنگ‌تر کنیم. در نمایشگاه امسال نمایندگانی از ١٦ کشور حضور یافته‌اند.
در همین روز همچنین برنامه اقدام مشترک ایران و روسیه با حضور مقامات گردشگری دو کشور امضا شد؛ امضای این برنامه که ترسیم‌کننده چشم‌انداز گردشگری دو کشور برای سال‌های ٢٠١٦ و ٢٠١٧ است، براساس موافقت‌نامه گردشگری سال ٢٠٠٧ صورت گرفته است. مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری کشور پیش از امضای این تفاهم‌نامه گفت: روابط گردشگری ایران و روسیه با امضای این تفاهم‌نامه وارد مرحله جدیدی از همکاری‌ها خواهد شد.
«اولگ سافانوف»، رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه، نیز در‌این‌باره افزود: ظرفیت بسیار زیادی برای همکاری و توسعه گردشگری دو کشور وجود دارد. علاقه زیادی در روسیه به سمت گردشگری ایران ایجاد شده و ما شاهدیم این علاقه متقابلا در ایران وجود دارد. وی تأکید کرد: مطمئنم امضای توافق‌نامه برنامه مشترک به توسعه همکاری در سال‌های ٢٠١٦ و ٢٠١٧ کمک خواهد کرد.
مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با استقبال از سرمایه‌گذاری روس‌ها در ایران گفت: ما برای سرمایه‌گذاری مشترک با کشورهای همسایه، به‌ویژه روسیه جایگاه ویژه‌ای قائل هستیم. تمام بخش‌های خصوصی و دولتی ایران آماده‌اند و برنامه‌ریزی کرده‌اند که برای گسترش همکاری قدم اساسی بردارند. ما محدودیتی برای ورود سرمایه‌گذاران روس به ایران قائل نیستیم.
او همچنین با بیان اینکه سهم دو کشور از گردشگری ایران و روسیه محدود است و راضی‌کننده نیست، گفت: با توجه به اراده دو طرف، امیدواریم سهم بیشتری در گردشگری و اقتصاد آن داشته باشیم. رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سپس با اشاره به راه‌اندازی دفتر اطلاع‌رسانی روسیه در ایران افزود: در برنامه ما مطرح است که علاوه بر شهرهای بزرگ روسیه، در سایر شهرهای این کشور دفتر اطلاع‌رسانی راه‌اندازی کنیم.
براساس برنامه اقدام مشترک گردشگری ایران و روسیه، دو طرف متعهد شدند برای بهبود و تسهیل تبادل گردشگر، برقراری تماس‌های مستقیم میان سازمان‌ها و شرکت‌های گردشگری، همکاری در حوزه گردشگری سلامت و راه‌اندازی تورهای برون‌مرزی با حضور کشورهای ثالث تلاش کنند؛ همچنین دو طرف مصمم به گسترش همکاری در حوزه گردشگری دریایی در دریای خزر باشند.

20106

کد خبر: 600986

وب گردی

وب گردی