وضعیت بازار آجیل وخشکبار در آستانه عید/مغز گردو؛ گرانترین نوع آجیل

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران،با بیان اینکه هیچ کمبودی برای عرضه آجیل و خشکبار در بازار نداریم ، گفت: آجیل و خشکبار از رکودی که بر بازار حاکم است مستثنی نیست به طوری که 70 نوع آجیل موجود در بازار با درصد کمی افت قیمت همراه بوده اند.

مصطفی احمدی، رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره آخرین وضیعت آجیل و خشکبار در بازار،گفت: با توجه به اینکه در آستانه ایام عیدنوروز هستیم، هیچ کمبودی برای عرضه آجیل و خشکبار در بازار نداریم به طوری که این کالا به وفور در بازار وجود دارد.

او، با اشاره به اینکه آجیل و خشکبار از رکودی که بر بازار حاکم است مستثنی نیست،گفت: امیدواریم که در اسفندماه تمایل خرید آجیل و خشکبار در مردم ایجاد شود تا از این طریق بازار آجیل بتواند از رکودی که بر آن حاکم است خروج پیدا کند.

احمدی، با بیان اینکه قیمت آجیل و خشکبار به مدت یک ماه است که نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده است،گفت: به دلیل رکود موجود بر بازار به هیچ عنوان افزایش قیمت نداشته ایم و حتی تا حدودی می توان گفت که آجیل و خشکبار نسبت به برخی از اقلام با افت قیمت همراه بوده است.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران، در پاسخ به این سوال که در کدام نوع از اقلام آجیل کاهش قیمت وجود داشته است،گفت: متاسفانه به دلیل جو حاکم بر بازار و به دلیل ضررهایی که تولیدکنندگان داشته اند نمی توان نوع محصول را نام برد زیرا امکان دارد منجر به ضرر بیشتر تولیدکنندگان شود.

او، در ادامه خاطرنشان کرد: در مجموع 60 یا 70 نوع آجیل موجود در بازار درصد کمی افت قیمت همراه بوده ایم.

احمدی، درباره واردات آجیل به داخل کشور،گفت: برخی از جنس ها مانند بادام هندی و بادام درختی هستند که به دلیل عدم تولید آنها در داخل کشور و یا پایین بودن میزان تولید آنها نسبت به مصرف کننده، مجبور به وارداتشان در داخل کشور هستیم تا بتوانیم از این طریق کمبودهای کشور را جبران کنیم.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران، با اشاره به اینکه گرانترین نوع آجیل مغز گردو است، گفت: بادام هندی به دلیل اینکه با ارز سروکار دارد و باید ثبت سفارش شود نسبت به برخی اقلام دیگر آجیل گرانتر است.

401102

کد خبر: 601181

وب گردی

وب گردی