اصلاح سبک زندگی ،ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی در مرکز پایتخت

اصلاح سبک زندگی ، ارائه الگوهای سبک زندگی ایرانی – اسلامی وارتقای رفتارهای اجتماعی با محوریت اخلاق اسلامی از سوی مدیران محلات منطقه 11 با هدف بازیابی و حفظ فرهنگ و هویت ایرانی درمحله های مرکزی شهر تهران بررسی می شود.

به گزارش اییسکانیوز نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 گفت: مدیران محلات و دبیران شورایاری محله های 17 گانه این منطقه رویکرد اصلاح سبک زندگی را بر اساس آموزه های دینی و اخلاقی دین مبین اسلام برای ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی در بین شهروندان ساکن در بخش دارای هویت تاریخی و فرهنگی شهر تهران پیگیری می کنند.
آبادیان با اشاره به این که جغرافیای منطقه به عنوان قطب فرهنگی و سیاسی کشورنیاز به کار ویژه در حوزه اجتماعی و بهره گیری از دانش و نظرات اندیشمندان دارد ؛ توجه به تفاوت های فرهنگی هسته مرکزی شهر تهران و هویت مذهبی ، تاریخی و فرهنگی ساکنان این بخش را حائز اهمیت دانست و گفت: سبک زندگی شهروندان محله های مرکزی پایتخت با ساکنان دیگر مناطق به لحاظ تفاوت های جغرافیایی و ظرفیت های محلی قابل مطالعه است که با توجه به سیاست های 5 ساله مدیریت شهری با اولویت حوزه اجتماعی برنامه ریزی های ویژه ای بر مبنای اصلاح سبک زندگی انجام شده است که در سال 95 با جدیت اجرایی و پیگیری خواهند شد.
به گفته آبادیان در همین راستا با توجه به توان علمی و ظرفیت محله ای مدیران محلات؛ موضوعات اصلاح سبک زندگی و کاربرد آن در مدیریت شهری در مباحث مربوط به خانواده ، الگوی مصرف ، کسب و کار ، رفتارهای اجتماعی ،آسیب شناسی سبک زندگی ،وجود ناهنجاری های اجتماعی ، سبک زندگی سعادت آمیز با قرآن ، امور جوانان ، برنامه های آموزشی و ... در 3 محور زیست شهری ، اخلاق و رفتار شهروندی و سلامت شهری مورد بررسی قرار می گیرد.
او گفت : بر اساس مطالعات انجام شده در محله های هلال احمر ، حر ، سلامت و منیریه برنامه های آموزشی ، فعالیت های اجتماعی شهروندان ، اوقات فراغت و ... با هدف ارتقای مشارکت اجتماعی مردم در موضوعات زیست محیطی ، ترویج فرهنگ مهربانی ، توجه به دیگر شهروندان و اصلاح رفتارهای ترافیکی برنامه ریزی و در دست اجراست .

105105

کد خبر: 601302

وب گردی

وب گردی