دانشگاه تربیت مدرس به دنبال توسعه همکاری با همتایان چینی

در راستای ارتقای فعالیت­های بین­‌المللی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان هدفی راهبردی، این دانشگاه سند همکاری با تعدادی از دانشگاه‌ء­های کشور چین منعقد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دانشگاه پترولیوم چین، دانشگاه شیامن، دانشگاه علوم زمین (ووهان) از جمله دانشگاه­هایی هستند که دانشگاه تربیت مدرس دارای تفاهم­‌نامه همکاری علمی بین‌­المللی با آنها در سطح روسای دانشگاه­‌ها است. همچنین دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس با دانشکده مربوطه در دانشگاه گوانجو، تفاهم­نامه همکاری منعقد کرده است.

از جمله مواردی که در اسناد همکاری مابین طرفین برای تعاملات متقابل وجود دارد،عبارتند از تبادل استاد و دانشجو در قالب گذراندن دوره فرصت مطالعاتی، برگزاری کارگاه علمی مشترک، فراهم نمودن فرصت­ها جهت شرکت اعضای هیات علمی و محققان طرفین در کنفرانس­‌ها و سمپوزیوم­‌هایی که هرکدام از طرفین برگزار می­‌کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، از طرفی، دانشگاه پترولیوم چین در راستای عملیاتی نمودن تفاهم­ نامه منعقد شده با دانشگاه تربیت مدرس، 5 بورس پژوهشی کامل را به دانشجویان این دانشگاه در حوزه­‌های مهندسی مواد، زمین­شناسی، مهندسی شیمی، و مهندسی عمران و محیط زیست پیشنهاد نموده است. علاقمندان جهت استفاده از بورس­های یادشده می­‌بایست ضمن گذراندن فرایند درون دانشگاهی دوره فرصت مطالعاتی، به دفتر همکاریهای علمی بین­‌المللی معرفی شوند.

20101

کد خبر: 601407

وب گردی

وب گردی