خوابگاه‌های خودگردان باید دوباره مجوز بگیرند

رییس شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های خودگرادان استان خوزستان گفت: بر اساس ابلاغ اخیر به نماینده اتحادیه خوابگاه‌داران خوابگاه‌های خودگردان استان همه خوابگاه‌های غیردولتی تحت پوشش این اتحادیه باید مجوز خود را از سوی این شورا تجدید کنند.

ابه گزارش ایسکانیوز به نقل از یسنا ، محمد‌رضا علم بیان کرد: اخیراً وزارت علوم آیین‌نامه‌ای را صادر کرده است که بر اساس آن همه خوابگاه‌های غیردولتی (خودگردان) تحت پوشش شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های خودگردان قرار می‌گیرند و دبیر این شورا در هر استان، معاون دانشجویی دانشگاه مادر آن استان است.

وی با اشاره به این‌که این شورا باید در هر شهر نیز تشکیل شود، گفت: تاکنون دبیر و بازرس شورا مشخص شده اند؛ همچنین طی ابلاغ بخشنامه‌ای به خوابگاه‌داران خودگردان اعلام شد تا زمانی که مجوز خود را از این شورا تجدید نکنند، از نظر وزارت علوم فاقد مجوز فعالیت رسمی هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص تعداد خوابگاه‌های غیردولتی در استان با بیان این‌که آماری که هم اکنون وجود دارد دقیق نیست، تصریح کرد: باید پرونده خوابگاه‌های خودگردان تشکیل و این خوابگاه‌ها با شاخص‌ها و استانداردهای وزارتخانه تطبیق و ارزیابی شوند که بتوان آمار دقیقی از فعالیت این خوابگاه‌ها ارایه داد.

علم افزود: آماری که در حال حاضر آماری وجود دارد، به دلیل آن‌که بعضی خوابگاه‌داران از این حیطه خارج شده و یا تغییر شغل دادند و بعضی نیز از نظر ما قابل قبول و دارای مجوز نیستند، چندان قابل استناد نیست. بنابراین ابتدا باید رسمیت این خوابگاه‌ها تأیید و محرز شود و سپس ساماندهی و نظارت بر عملکرد این خوابگاه‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان این‌که ابلاغیه جدید طی دو، سه مرحله به نماینده اتحادیه خوابگاه‌داران اطلاع داده شده است، تصریح کرد: به آنها اعلام کردیم از تاریخ ابلاغ آن مصوبه این خوابگاه‌ها از نظر وزارت علوم فاقد مجوز رسمی هستند و در صورت بروز هرگونه اتفاق نیز مسئولیت آن بر عهده آن‌ها خواهد بود.

20101

کد خبر: 601408

وب گردی

وب گردی