جشنواره موسیقی فجر به ایستگاه آخر رسید/ اردوان کامکار به یاد مشکاتیان می نوازد

گروه چارتار با اجرای قطعات آلبوم جاده می رقصد و تعدادی از قطعات آلبوم اول خود به نام (باران تویی)در آخرین روز ازجشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می رود و اردوان کامکار قطعه ای را به یاد پرویز مشکاتیان در تالار وحدت می نوازد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز گروه موسیقی چارتار با سبک تلفیقی خود برای دومین بار در جشنواره موسیقی فجر شرکت می کند.
این گروه با تلفیق موسیقی الکترونیک و آواز ایرانی و استفاده از اشعار و ترانه هاییی که برگرفته از ادبیات و موسیقی کلاسیک ایرانی است و همچنین ملودی های پویا و تنظیم های مدرن , موفق به ایجاد فضای متفاوتی در موسیقی شده است.
دوسال پیش که اولین آلبوم گروه چارتار منتشر شد, کمتر کسی گمان می کرد که این البوم برای معرفی و محبوبیت چهار جوان با استعداد تا این حد موثر باشد به طوری که در مکان های مختلف صدای ساز و نفس گرم چارتار شنیده می شد.
پس از انتشار اولین آلبوم , آلبوم دیگری با نام جاده می رقصد در تابستان امسال رونمایی شد که تمامی قطعات آن درسی و یکمین جشنواره موسیقی فجر اجرا می شود.
گفتنی است اعضای اصلی گروه چارتار آرمان گرشاسبی –خواننده , آرش فتحی-آهنگساز ,احسان حائری – ترانه سرا و آیین احمدی فر تنظیم کننده هستند که به همراه نوازندگان سازهای مختلف برنامه های خود را به روی صحنه می برند.

اردوان کامکار به یاد زنده یاد پرویز مشکاتیان می نوازد

در آخرین روز از سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر اردوان کامکار, نوازنده سنتور برنامه خود را مشتمل بر سنتور نوازی معاصر ایران در مایه ی اصفهان, خروشان و حیران اجرا می کند.
وی همچنین قطعه ای را به یاد پرویز مشکاتیان در تالار وحدت می نوازد.
گفتنی است, کامکار سنتور را به سطح بالایی از لحاظ تکنیکی رسانده و شیوه نوینی را در سنتور نوازی معاصر ابداع کرده است.
اردوان کامکار همچنین در جوانی با خلاقیتی کم نظیر در آهنگسازی , تسلط و پختگی چشمگیر در نوازندگی , قطعه دریا را به اجرا گذاشت و غیر از آثاری که برای تکنوازی سنتور خلق کرد, قطعات دیگری هم برای گروه نوازی سازهای ایرانی ارائه کرد. او دومین کنسرتینو سنتور خود را که با ارکستر زهی و پیانو همراهی می شد با نام (ماهی برای سال نو) روانه بازار موسیقی کرد.
(ریزدانه های الماس) آخرین اثر اردوان کامکار محسوب می شود.

502502

کد خبر: 601410

وب گردی

وب گردی