برگزیدگان جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی شدند

آیین پایانی هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی با حضور علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش عصر امروز جمعه 30 بهمن در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز این آیین با سخنرانی علیرضا حاجیان زاده مدیرعامل کانون آغاز شد و در ادامه رضا موزونی به نمایندگی هیات داوران این دوره به خانش بیانیه پرداخت.

در این مراسم دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: اولین دستاورد قصه تقویت مهارت خوب گوش دادن است.

این خوب گوش کردن کودک را تشویق می کند در رفتارهای خود تامل کند و چرایی و چگونگی را در آن تقویت می کند قصه گویی می تواند هنجارها، بایدها و نبایدها را در غالب قصه ها بیان کرده و روش غیرمستقیم انتقال فرهنگ و تمدن باشد.

قصه ها می توانند سبک زندگی را به کودکان منتقل کنند و باعث پایداری سبک زندگی در نهان کودک باشند. دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: قصه ها رفتارسازی می کنند.یکی از مشکلاتی که جوامع با آنها دست به گریبانند فاصله نسل ها می باشند که می تواند ضایعات اجتماعی را ایجاد کند. قصه این فاصله و ضایعه را کاهش می دهد . قصه گویی همچنین موجب تحکیم خانواده می شود.

دکتر فانی افزود: قصه شرایط لازم اثربخشی یک قصه عبارت است از: سرگرم کننده، لذت بخش بودن و جذابیت آن است.قصه ها باید با فطرت کودکان سازگار باشد.

در طی این مراسم جوایز برگزیدگان توسط وزیر آموزش و پرورش و مدیران کانون به برگزیدگان اهدا شد.

در بخش بین الملل هر 11 شرکت کننده یا قصه گو شایسته تقدیر شدند و در بخش داخلی اسامی تقدیرشدگان به شرح زیر میباشد:

هوشنگ سنگین آبادی از کردستان، مهدی محمدیان از تهران، سمیه اصحاب از یزد، حسنا صندوق آبادی از ایلام، مهتاب شهیدی از تهران، وحید خسروی کرمانشاه وداوود ریحانی از خراسان رضوی، شایسته تقدیر ویژه گشتند.

هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی از 27 بهمن در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون در تهران آغاز و روز 30 بهمن به کار خود پایان داد.

502502

کد خبر: 601511

وب گردی

وب گردی