آخرین روز جشنواره موسیقی فجر/از چارتار تا هنرمندان پاکستان

در آخرین روز از سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر,اکبر خمیسواز پاک ستان  و فیض علی فیض با اجرای قوالی این کشور به روی صحنه رفتند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز, در آخرین روز ازجشنواره موسیقی فجر, فیض علی فیض , خواننده شناخته شده ی قوال,برنامه خود را ساعت 21 در تالار وحدت اجرا کرد.
او که در خانواده ای با هفت نسل پیشینه قوالی به دنیا آمد موسیقی کلاسیک هندوستانی را نزد استاد غلام شبیر خان و استاد جفت خان و موسیقی قوالی را با محمد علی فریدی و عبدور رحیم فریدی قوال فرا گرفت.
وی که چهره ای محبوب در سبک دوآبا پنجابی محسوب می شود تا کنون آلبوم های زیادی را در پاکستان و در عرصه جهانی منتشر کرده است.
در سال 2005 گروه موسیقی فیض علی با همراهی هنرمندان فلامنکو, میگل پودا, دکوئنده و چیکوئلو در جشنواره موسیقی روحانی فس , اجرایی درخشان داشتند که بر پایه ی ریشه های متداولا هر دو سبک قوالی و فلامنکو بود.
او هچنین در سال های 2005 و 2006 نامزد دریافت جایزه بخش موسیقی جهانی رادیو بی بی سی شد.
دیگر اجرا کننده این روز اکبرخمیسو خان نوازنده افسانه ای القوزا از استان سند پاکستان بود که به همراه محمد خان نوازنده دهلک, ساعت 18:15 درتالار وحدت برنامه اجرا کرد.
او نواهای محلی سند را با ساز خود نواخته و آن ها را در پاکستان و دیگر کشورها اجرا کرده است.
از دیگر اجرا کننده های برنامه در دهمین روز جشنواره گروه بارتولومی بیتمن(دوئت راک زهی) از کشور اتریش بود که ساعت 18:15در سالن رودکی به روی صحنه رفتند.
گفتنی است, گروه چارتار در دوسانس18:15و 21در برج میلاد برنامه اجرا کردند.همچنین بابک جهانبخش در ساعت 18:15و گروه هفت نیز در ساعت 21در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برنامه داشتند.
در بخش نواحی نیز گروه راهو از لرستان در فرهنگسرای ارسباران از ساعت 19 به روی صحنه رفت.

502502

کد خبر: 601548

وب گردی

وب گردی