برجام و کاهش سودهای بانکی رونق را به بورس بازمی گرداند/ نوسانات سبز رنگ بورس در جریان انتخابات مجلس

کارشناس ارشد بازار سرمایه ، با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی باعث تقویت بازار سرمایه می شود، گفت: آخر این هفته با انتخابات مجلس همراه هستیم که این امر می تواندباعث رونق معاملات در هفته جاری شود.

احسان رضاپور در گفت و گو با ایسکانیوز روند بورس در هفته جاری را اینگونه پیش بینی کرد: گزارش پیش بینی درآمد برخی از شرکت ها که مربوط به سال 95 است وارد بازار شده، در بهمن ماه ابهاماتی در بازار وجود داشت و شفافیتی در بازار حاکم بود که این شفافیت در حال حاضر در بازار سرمایه بیشتر و بهتر شده است.

او در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه با انتشار گزارشات شرکت ها سرمایه گذاران و سهامداران به اطلاعات جدیدتری دسترسی دارند لذا راحت تر می توانند با توجه به ریسک پذیری خود به انتخاب گزینه های متناسب تر اقدام نمایند.

رضاپور با اشاره به اینکه از اول اسفند ماه سال جاری کاهش نرخ بهره بانکی عملیاتی شده است،گفت: این امر می تواند نوعی خوش بینی را به بازار سرمایه وارد کند و منجر به تقویت بازار شود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آخر این هفته با انتخابات مجلس همراه هستیم این امر می تواند باعث شود همچنان به رونق معاملات د رهفته جاری خوش بین باشیم.

او، درباره پیش بینی نمادهای پربیننده در این هفته گفت: با توجه به شرایط و مسائلی که پیرامون گروه های پیشرو در بورس مطرح است انتظار می رود سهام شرکت های صنعت بانک داری ، خودرویی ها و شرکت های حمل و نقلی در هفته جاری می توانند در کانون توجه سرمایه گذاران در بازار سهام قرار گیرند.

رضاپور، درباره روند بورس در روزهای پایانی سال جاری، گفت: با توجه به قرارگیری در پایان سال مالی شرکت ها ، رشد قیمتی سهام بسیاری از شرکت ها و همچنین نیاز به نقدینگی سرمایه گذاران، حجم معاملات و عرضه سهام شرکت ها در این ماه بالا ارزیابی می شود که می تواند با رونق معاملات و فشار فروش در نماد ها همراه باشد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه، با بیان اینکه رفتار بازار سرمایه در فروردین ماه هر سال عمدتا افزایشی است، گفت: معمولا در فروردین ماه هر سال با کاهش عرضه ها ، نزدیک شدن به فصل مجامع و خوش بینی و تجهیز مالی جدید سرمایه گذاران، شاخص قیمت با افزایش قیمت روبرو بوده ، بنابراین سرمایه گذاران با خوش بینی بیشتری به معاملات توجه و سرمایه گذاری می کنند به همین دلیل انتظار می رود در اسفند ماه جاری تقاضا بر روی سهام شرکت ها بتواند مانع از ریزش شدید بازار شود مگر اینکه حواشی انتخابات طوری باشد که مطلوب سرمایه گذاران نباشد که در این صورت شاید فضای متفاوتی را از نیمه دوم اسفند ماه در بازار شاهد باشیم که فروردین ماه را نیز متاثر سازد.

او تصریح کرد: امسال بازار سرمایه توام با مساله برجام و کاهش نرخ سود بانکی همراه بوده است که این امر می تواند شرکت ها را در سال آینده تحت تاثیر قرار دهد و از تداوم روند رونق در بازار پشتیبانی کند.

رضاپور در پایان گفت: پیش بینی می کنم سرمایه گذاران تا پایان سال جاری رفته رفته با خروج از سهام پر حاشیه و پر ریسک به سهام های مطمئنی که از کاهش نرخ سود بانکی منتفع می شوند یا کاهش هزینه های مالی و بهبود تکنولوژیکی و رفع تحریم ها روی آنها تاثیر بیشتری می گذارد گرایش بیشتری نشان دهند .

102/601

کد خبر: 601688

وب گردی

وب گردی