پرویز پرستویی به متلک گویی افخمی واکنش نشان داد

پرویز پرستویی خطاب به بهروز افخمی گفت: اگر شما یقین داشته باشید که داوران این دوره به مصلحت به بنده جایزه داده‌اند و حق همکاران خوبم را زیر پا گذاشته‌اند‌، آن سیمرغ را به برنامه شما خواهم آورد و تقدیم به عزیزی خواهم کرد که حقش پایمال شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، بازیگر برگزیده سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در پی برنامه اخیر «هفت» نامه‌ای را خطاب به سردبیر این برنامه منتشر کرد.

در متن این نامه آمده است: «جناب آقای بهروز افخمی شما بنده را نمی‌شناسید ولی آن دسته از دوستان و دست اندرکارانی که حقیر در خدمتشان بودم به خوبی روحیه مرا می‌شناسند که هیچ وقت در عالم هنر برای دیده شدن و جایزه کار نکرده‌ام و نخواهم کرد. در برنامه هفت به خاطر اینکه بارها خودتان از طریق رسانه و دوستانتان اصرار بر این داشته‌اید که حضور داشته باشم که نپذیرفتم و به علت عدم حضورم هر آنچه که خواستید‌، بیان کردید و متلک گفتید‌.

مثل دیشب که فرمودید سیمرغ بازیگری مرد به پرویز پرستویی این احتمال را که جوایز مصلحتی بوده بیشتر می‌کند. چون اتفاقا بازی پرستویی بازی خاصی نبوده و خواسته‌اند با دادن این جایزه دلخوری «بادیگارد» را جبران کنند.(همین یعنی توهین به داوران جشنواره).

خب به قول خودتان این احتمال است نه یقین امیدوارم از عرایض بنده تعبیر بد نشود.

46 سال پیش یعنی از زمانی که شما در عالم هنر نبودید‌، بنده بازیگری را شروع کردم بی‌توقع. چرا که از اساتیدم استاد بیضایی‌، استاد سمندریان‌، استاد انتظامی ‌، استاد نصریان‌، استاد مشایخی‌، استاد کشاورز و زنده یاد مهدی فتحی و... آموختم که در عالم بازیگری به جز خدمت به فرهنگ و مردم به چیز دیگری نیندیشم.

خدا را گواه می‌گیرم اگر مطمئن شوم و شما یقین داشته باشید که داوران محترم این دوره به مصلحت به بنده جایزه داده‌اند و حق همکاران خوبم را زیر پا گذاشته‌اند‌، آن سیمرغ را به برنامه شما خواهم آورد و تقدیم به عزیزی خواهم کرد که حقش پایمال شده است. برای من مهم نظر مخاطب است که خدا را شکر رضایتش جلب شده است.

راحت بگویم در این دوره از برنامه سینمایی هفت منهای میهمان اخیرتان کارگردان خوب سینمای ایران آقای رسول صدرعاملی شما و آقای فراستی نه تنها سینما را نمی‌توانید نجات بدهید‌، بلکه باید نگران بود که سینما را تخریب نکنید.

اتفاقا بایستی عرض کنم شما کارگردان متوسطی هستید از شما می‌خواهم بعد از فیلم «عروس» که زنده‌یاد آقای نعمت حقیقی حضور موثری در ساخت آن داشته و «شوکران»، از کارهای موفقتان نام ببرید.

بنده به عنوان یک عضو کوچک عالم هنر تمام خبرهای سینما را خوب دنبال می‌کنم از خاطرات «روز شیطان» بسیار شنیدم شما جزو کسانی بودید‌ که آقای ناصر تقوایی را پس زدید‌ و «میرزا کوچک‌خان» ساختید که دیدیم‌، بعد از فوت زنده یاد علی حاتمی بلافاصله جایگزین شدید و فیلم «تختی» را حرام کردید که دیدیم. فیلم «عقرب» را نیمه کاره گذاشتید و آقای حسین فرح‌بخش ادامه دهنده آن بودند و 10سال سر سفره «فرزند صبح» نشستید و نتیجه آن را در جشنواره دیدیم که مردم با شما چه کردند. چهار سال در مجلس بر کرسی نمایندگی نشستید و کوچک‌ترین قدمی برای سینما برنداشتید و الان دوباره به تلویزیون پناه آوردید و به اصطلاح می‌خواهید طبق گفته خودتان سینما را نجات دهید‌. وای به حال سینمای ایران.

جالب است آقای فراستی سه روز قبل از اعلام کاندیداها فیلم «بادیگارد» را به شدت رد می‌کند و بعد از اعلام کاندیداها از سکانس درخشان پایانی فیلم یاد می‌کند. گلی به جمال منتقد بزرگ سینمای ایران!

و این را بدانید تا شماها در رسانه ملی هستید به خودم اجازه نمی‌دهم در برنامه شما حضور داشته باشم. به حرفی که می‌زنم ایمان دارم. اگر قرار است سینما از بحران نجات پیدا کند، شما سکان‌دار خوبی نیستید. سینما انسان‌های دلسوز و صادق و همراه می‌خواهد. چرا که از همین فضایی که در برنامه‌ سینمایی هفت به وجود آوردید‌، معلوم است که چه گلی به سینما خواهید زد. از ما که گذشت، سعی کنید صادق باشید. بالاخره دوره شما هم به سر خواهد آمد. امیدوارم مسئولان صدا و سیما این برنامه‌ها را نظاره‌گر باشند که صدا و سیما متعلق به عموم مردم است نه ملک شخصی شما آقای افخمی».
503502

کد خبر: 601755

وب گردی

وب گردی