نوبخت خبر داد: پرداخت 1200 میلیارد تومان مشوق صادراتی/تاپایان برنامه ششم بدهی دولت صفر می شود

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، خبر داد: دولت به منظور توسعه صادرات 200میلیارد تومان درابتدا و هزارمیلیارد تومان درمراحل بعد،مشوق صادراتی پرداخت می کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، با اشاره به مبادله موافقتنامه برای اجرای این طرح افزود: افزایش منابع صندوق توسعه صادرات و سرمایه بانک ها از دیگربرنامه های طراحی شده در لایحه بودجه سال 95 است.

وی بدهی های دولت به بانکها را 64 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: بانک ها به دلیل پرداخت تسهیلات به افرادی که قادر به بازپرداخت آن نیستند وبدهی دولت به این واحدها، با کاهش قدرت وام دهی مواجهند که به منظور بالارفتن قدرت وام دهی بانک ها قرار است دولت تا پایان برنامه ششم توسعه بدهی خود را به این واحدها به صفر برساند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، با اشاره به اینکه بدهی دولت از نظر بانکها 100 هزار میلیارد تومان است،گفت: برای دولت بدهی تعریف خاص دارد و نمی توان هر بدهی را که شرکت های دولتی به این واحدها دارند به حساب بدهی دولت به بانک ها گذاشت.

نوبخت، با اشاره به پرداخت تفاوت نرخ سود وام های مربوط به بخش کشاورزی، افزود: با بانک کشاورزی موافقتنامه ای بالغ بر 200 میلیارد تومان امضا شده است.

وی، پرداخت تفاوت نرخ سود تسهیلات ارزان قیمت با رقم سودی را که بانک ها طلب می کنند در بخش مسکن و صنعت از دیگر برنامه های سازمان مدیریت وبرنامه ریزی برای رونق این دوبخش دانست.

نوبخت، ادامه داد: پرداخت وام با حداکثر سود 10 درصدی تسهیلات به بخش مسکن بخصوص در بافت فرسوده وحاشیه شهرها با اولویت زنان سرپرست خانوار وجوانان از دیگر برنامه های تعیین شده برای رونق بخش مسکن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی،گفت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی و تقبل تفاوت نرخ سود بانکی نیز به منظور رونق صنعت انجام خواهد شد.

401401

کد خبر: 601778

وب گردی

وب گردی