سارق سابقه دار برای هجدهمین‌باردستگیر شد

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق سابقه‌داری برای هجدهمین بار خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا در ساعت 21:45 سیزدهم دی ماه امسال، مأموران کلانتری 129 جامی در حین گشت زنی در خیابان میرداماد به سرنشینان جوان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 با پلاک های ناخوانا مشکوک شدند و سرنشینان دو موتورسیکلت نیز با مشاهده مأموران به یک‌باره اقدام به فرار کرده و در این زمان ، تعقیب و گریز گشت کلانتری با سرنشینان یکی از موتورسیکلت های متواری شده آغاز شد. راننده موتورسیکلت نیز برای فرار از دست مأموران اقدام به افزایش سرعت سرعت کرد و قصد داشت تا با همان سرعت موتور را به حالت پرش از جوی آب عبور دهد که موفق به این کار نشده و موتورسیکلت در داخل جوی واژگون شد، اما پس از این حادثه نیز سرنشینان موتور با تهدید قمه و عربده کشی سعی در فرار از محل را داشتند.

سرانجام با حضور مأموران در محل، راننده موتورسیکلت دستگیر و در بازرسی اولیه از وی تعداد پنج دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه موبایل قاپی و به دستور دادیار اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

متهم دستگیر شده که در زمان دستگیری خود را به نام محمد اکبری معرفی و منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده بود، پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار تحت تعقیب پلیس آگاهی و سارق حرفه ای در زمینه کیف قاپی و موبایل قاپی شناسایی شد که بررسی سوابق دستگیری امیر . خ متولد 1359 مشخص شد که وی یکی از مجرمان و سارقان سطح یک شهر تهران محسوب می شود که در 23 ابان ماه امسال از زندان آزاد و مجددا سرقت های خود را به شیوه های مختلف کیف قاپی ، موبایل قاپی و زورگیری آغاز کرده است.

با بررسی سوابق گوشی های به‌دست آمده در زمان دستگیری متهم ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که هر پنج دستگاه گوشی تلفن همراه دارای سابقه سرقت به شیوه موبایل قاپی است و یکی از مالباختگان نیز پس از حضور در اداره هجدهم ، ضمن شناسایی متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در خیابان فردوسی، روبروی بانک مسکن ایستاده بودم که متهم سوار بر موتور و به همراه یک ترک نشین به من نزدیک شد ؛ ناگهان ترک‌نشین موتور، در یک لحظه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه من کرد و هر دو نفر به سرعت از محل فرار کردند. مالباخته ای دیگر نیز در اظهاراتش گفت: دو نفر با موتورسیکلت هوندا 125 ، روبروی تالار وحدت ، اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه من کردند ؛ راننده موتور کاپشن مشکی و ترک نشین آن کاپشن زردرنگ به تن داشتند و متهم دستگیر شده همان راننده موتور بود.

امیر . خ که پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی و شناسایی از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، به ده‌ها فقره سرقت به شیوه کیف قاپی، موبایل قاپی و همچنین بارکنی محموله های گوشی تلفن همراه در محدوده بازار و خیابان جمهوری اعتراف کرد و در اعترافاتش ، ضمن معرفی همدستانش گفت: به همراه جعفر . س و دو برادرش اقدام به سرقت می کردیم.

برابر اعترافات متهم ،جعفر . س به عنوان یکی از سارقان حرفه ای و شناخته شده در شهر تهران که دارای سوابق متعدد دستگیر به اتهام انجام سرقت به شیوه های مختلف کیف‌قاپی، موبایل قاپی و همچنین بارکنی محموله است،وی در مقابل مراکز تجاری به‌ویژه در خیابان جمهوری اقدام به شناسایی افراد به شیوه زاغ‌زنی کرده و در ادامه در یک فرصت و موقعیت مناسب، به‌همراه دو برادرش و همچنین متهم دستگیر شده اقدام به سرقت به‌ویژه سرقت محموله های گوشی های تلفن همراه کرده بود .

بررسی سوابق جعفر . س 26 ساله نشان داد که وی با داشتن 17 سابقه دستگیری در پلیس آگاهی تهران بزرگ و داشتن 13 سال محکومیت قطعی ، پس از تأمین قرار و اخذ مرخصی از زندان خارج و سرقت های خود را به همراه دو برادرش و یکی از همدستان قبلی خود به‌نام امیر آغاز کرده است .

با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق جعفر و دو برادرش به نام های احمد 24 ساله و جواد 19 ساله که آن دو نیز همراه برادر بزرگتر خود از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت محسوب می شوند، مخفیگاه آنها در شهر بومهن، خیابان سپاه شناسایی و هر سه نفر آنها مجددا دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متعدد متهمان به‌ویژه سرکرده گروه سارقان در ارتکاب سرقت به شیوه های مختلفِ موبایل قاپی ، کیف قاپی و بارکنی به‌ویژه بارکنی محموله های گوشی تلفن همراه و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی مقام قضایی صادر شده است.

او از از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

105105

کد خبر: 601801

وب گردی

وب گردی