مسابقات بین‌المللی «نبرد هوش مصنوعی» در دانشگاه شریف

دانشگاه صنعتی شریف مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی «نبرد هوش مصنوعی» را در روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفندماه امسال برگزار می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مسابقات بین‌المللی «نبرد هوش مصنوعی شریف» با هدف سنجش توانایی شرکت‌کنندگان در زمینه برنامه‌نویسی و نگاهی به توانایی تیم‌ها در پیاده‌سازی و استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه و رقابت در سطح بین‎المللی، نیازی به داشتن دانش پیشرفته‌ای در زمینه هوش مصنوعی ندارند، اما توانایی استفاده و پیاده‌سازی الگوریتم‌های هوش مصنوعی، امکان کسب امتیاز بیشتر و احتمال موفقیت تیم را افزایش می‌دهد.

این مسابقات به همت انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف در سطح بین‌المللی و با امکان استفاده از سه زبان برنامه‌نویسی java, c++, python برگزار می‌شود.

در این مسابقه شرکت‌کنندگان باید در قالب تیم‌های سه نفره، برنامه‌ای برای شرکت در بازی طراحی شده توسط تیم فنی مسابقات که دارای قوانین خاصی است، پیاده‌سازی کنند. در پایان مسابقه برنامه، تیم‌ها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا در نهایت تیمی که امتیاز بیشتری کسب می‏‌کند، به عنوان برنده بازی شناخته شود.

بر اساس این گزارش، مرحله غیرحضوری (آنلاین) این مسابقه با شرکت ۵۱۳ تیم از ۴۰ کشور دنیا در روزهای ۲۰ تا ۲۸ بهمن ماه برگزار شد و ۳۲ تیم به مرحله حضوری این رقابت‌ها که در روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفندماه در دانشگاه شریف برگزار خواهد شد، راه یافتند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی http://aichallenge.sharif.edu:۲۰۱۶ مراجعه کنند.

20103

کد خبر: 601872

وب گردی

وب گردی