برنامه های انتخاباتی محور اصلی جلسه روسای دانشگاههای برتر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: باتوجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات محور اصلی جلسه روسای دانشگاه های برتر کشور مربوط به موضوعات انتخاباتی و آیین نامه بلاغی در این زمینه بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، احمد معتمدی گفت: هفتمین نشست روسای دانشگاه های بزرگ کشور در پردیس بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در قشم برگزار شد که در این جلسه مباحث دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ها با حضور معاونان فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم بررسی شد.

او افزود: باتوجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مسائل مربوط به نقش دانشگاه ها در خصوص انتخابات مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به آیین نامه وزارت علوم درخصوص برنامه های انتخاباتی در دانشگاه ها گفت: در این جلسه آیین نامه این وزارتخانه مورد تاکید قرار گرفت که طبق این آیین نامه دانشگاه ها باید در این حوزه فعال باشند.

معتمدی گفت: نوع برنامه های دانشگاه ها در زمینه انتخابات باید به نحوی باشد که تبدیل به میتینگ انتخاباتی نشود و برنامه ها استقبال از گروه خاص نباشد.

او عنوان کرد: طبق آیین نامه وزارت علوم در حوزه انتخابات برنامه های دانشگاه ها باید در مسیری قرار گیرد تا دانشجویان بتوانند مطالبات خود را از فرد دعوت شده به دانشگاه جویا شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: برنامه های انتخاباتی دانشگاه ها باید در قالب مناظره برگزار شود تا دانشجویان و اساتید بتوانند سوالات مورد نظر خود را جویا شوند و مباحث را به چالش بکشند و افراد حاضر شده در دانشگاه نیز پاسخگو باشند.

معتمدی گفت: به طور مثال تاکنون برنامه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر همین روال برگزار شده و در روزهای آتی نیز اینگونه خواهد بود.

او با بیان اینکه رسالت دانشگاه شفاف سازی است، گفت: محیط دانشگاه به نحوی است که دانشجویان و اساتید می توانند سئوالات خود را از مسائل مختلف مطرح کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مباحث دانشجویی مانند مشکلات خوابگاه و تغذیه نیز در این جلسه مطرح شد که این مشکلات با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان بررسی شد.

20104

کد خبر: 601949

وب گردی

وب گردی