استفاده از هیدروژن برای کاهش آسیب های مغزی

محققان ژاپنی در حال انجام تحقیقات بالینی روی اثر استفاده و تنفس هیدروژن در کاهش آسیب دیدگی های مغزی در افرادی هستند که دچار ایست قلبی شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ، این تحقیقات در دانشگاه های «کی او»، «کاگاوا» و «کوماتو» در حال انجام است.سالانه بیش از 130 هزار نفر در ژاپن به علت ایست قلبی به بیمارستان ها مراجعه می کنند.


بسیاری از این افرادی که دچار ایست قلبی می شوند، توانایی و قدرت تکلم را از دست می دهند و یا دچار مشکل می شوند که ناشی از آسیب دیدگی مغزی است.
محققان ژاپنی بر این عقیده اند که هیدروژن از مرگ سلول ها جلوگیری می کند.


یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه «کی او» این فرضیه را روی موش آزمایش کرده که در اثر آن، نجات حیوانی که دچار ایست قلبی شده از 38 درصد به 71 درصد افزایش یافته و آسیب دیدگی سلول های مغزی نیز به طور چشمگیری کاهش یافته است.


در طول آزمایش های بالینی، 180بیماری که دچار سکته قلبی شده بودند و به مدت 18 ساعت در بازه زمانی دوساله هیدروژن استنشاق کرده اند علائم بهبودی دیده شده و اثر بخش بوده است.در صورتی که این آزمایش ها موفقیت آمیز باشد این شیوه درمان ظرف سه سال به عنوان یکی از راه های درمان فراگیر می شود.


شینگو هوری ازبیمارستان دانشگاه «کی او»دراین باره اظهار کرد: این شیوه درمان نه تنها به نجات بیماران سکته قلبی می انجامد بلکه به بازگشت آنها به زندگی عادی کمک می کند و تعداد بازماندگان سکته قلبی را افزایش می دهد.

20103

کد خبر: 601961

وب گردی

وب گردی