رصد ضربان قلب بیماران با ابزاری ازنانو ذرات طلا

محققان کره ای موفق به ساخت ابزاری از نانو ذرات طلا، برای رصد ضربان قلب بیماران شدند که نسبت به ابزارهای رایج از حافظه بیشتری برخوردار است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ، دای هیونگ کیم و همکارانش از دانشگاه ملی سئول این ابزار بسیار نازک و قابل پوشیدن را طراحی کرده که می توان از آن برای رصد ضربان قلب استفاده کرد.
این ابزار اطلاعات بیشتری نسبت به ادوات رایج ذخیره سازی می کند، این دستگاه برای بیمارانی که نیاز به نظارت دائمی دارند بسیار مناسب است.
این ابزارمی تواند بسیار نزدیک پوست قرار گیرد و همانند یک خالکوبی عمل کند که دلیل این امر نازک بودن بیش از حد آن است، از سوی دیگر این حسگر علاوه بر انعطاف پذیری، قابل کشیدن بوده و مقاومت مکانیکی بالایی نیز دارد.
برای ساخت این ابزار از نانوذرات طلا روی سطح غشاء سیلیکونی استفاده شده است، این قطعه می تواند اطلاعات بیشتری نسبت به حافظه های رایج در خود ذخیره کند.
نانوذرات طلا می توانند عملکرد حافظه را بهبود داده و نسبت به حافظه های نانولوله کربنی و فیلم های رسانا عملکرد بهتری داشته باشند.
این ابزار دارای حسگر الکتروکاردیوگرام بوده و از چند آمپلی فایر برخوردار هستند، این قطعات کنار هم امکان اندازه گیری نرخ ضربان قلب را فراهم می سازد، همچنین این دستگاه می تواند اطلاعات ضربان قلب را کد گذاری کرده و به صورت کدهای دوتایی در آورد، با این کار اطلاعات تبدیل به شماره های دوتایی شده که به راحتی قابل خواندن است. محققان این ابزار را روی بیماران مورد آزمایش قرار داده و عملکرد آن را تایید کردند.
این دستگاه می تواند توسط بیماران پوشیده شده و به مدت چند سال مورد استفاده قرار گیرد، از این ابزار می توان برای جاهایی که نیاز به یک ابزار زیست سازگار است استفاده کرد، این قطعه همانند یک دماسنج روی پوست قرارگرفته و با اندام های داخلی ارتباط برقرار می کند.
این دستگاه بر تمام مشکلات موجود در مسیر ساخت چنین ابزارهایی فائق آمده است،نتایج این پروژه در قالب مقاله ای در نشریه Science Advances منتشر شده است.

20103

کد خبر: 601965

وب گردی

وب گردی