مایدا: به عنوان یک دوست کارم را آغاز کردم

گزینه هدایت تیم ملی والیبال بانوان ایران گفت: قرارداد برایم اهمیت ندارد و به عنوان یک دوست کارم را با فدراسیون والیبال آغاز کردم.

به گزارش ایسکانیوز، مایدا چیچیچ در نشست خبری بعد از تفاهم با فدراسیون والیبال گفت: خیلی خوشحالم که در ایران هستم و روز زیبایی را در تهران آغاز کردم. اولین بار در آسیا هستم دوستانی داشتم که از ایران تعریف کردند. ست کوویچ و ولاسکو از دوستان من هستند که هنوز با آنان در ارتباط هستم.
وی تاکید کرد: برای رشد و توسعه والیبال ایران تلاش می کنم و امیدوارم از نتیجه کار راضی باشید. با رئیس فدراسیون صحبت داشتم و گزارشی از نحوه استعدادیابی در ایران گرفتم و اگر بتوانیم این روند را تکمیل کنیم، حتما برای دختران ایران به شکل بهتری خود را نشان خواهد داد.
این مربی اسلووانی افزود: 10 سال تجربه در تیم های پایه دارم و با بهترین مربیان جهان که نقش استادی برایم داشتند، در ارتباط هستم و در کارهایم از آنان کمک می گیرم. در زمینه مهارت های ذهنی و فنی اطلاعات زیادی در استعدادیابی دختران کسب کردم.
وی افزود: فکر می کنم ورزش های مانند فوتبال و بسکتبال آموزش به رده های سنی پایین خیلی راحت تر از والیبال باشد. والیبال کمی پیچیده و سخت تر است. در حال حاضر یک علم شده است که چگونه دختران را به والیبال نزدیک کنیم. یقین دارم که در ایران نیز دختران می توانند همانند دیگر کشورها مهارت های والیبال را در سنین پایه بهتر آموزش ببنید و هیچ فرقی نباید بین آنان و دیگر کشورها وجود داشته باشد.
مایدا با بیان اینکه برای نخستین گام باید والیبال را در سطوح بالاتر به آنان نشان دهیم، گفت: باید بازیکنان سنین پایه به میدان ها بیایند و با تماشای بازی بزرگسلان مهارت های خود را افزایش دهند. تماشا کردن در دراز مدت حتما به آنان کمک می کنند.
وی گفت: صبح رسیدم و هنوز افرادی که باید با آنان کار کنم ندیده ام. ارزیابی بیشتر نسبت به آنان را بعد از شروع تمرینات خواهم داشت. مراحل استعدادیابی در ایران نیز برایم جالب بوده و دوست دارم هر چه زودتر با آنان آشنا شوم و کار را آغاز کنم.
مایدا درباره نحوه معرفی به فدراسیون والیبال ایران گفت: من از زمان ولاسکو و ست کوویچ صحبت هایی درباره ایران داشتم، اما برای کار در ایران با یک تماس تلفنی استارت کار زده شد. برایم من جالبه که بتوانم دانش خودم را در اختیار ایران قرار دهم حتی اگر دوری از خانواده برایم بوجود آید.
مایدا درباره مبلغ قراردادش با فدراسیون والیبال ایران گفت: در حال حاضر به عنوان یک دوست در کنار شما هستم و در حال بررسی موقعیت و طرح های خودم هستم.
این مربی درباره میزان شناخت از تیم های ایرانی و والیبال قاره آسیا و اینکه پیش بینی اش درباره آینده والیبال بانوان ایران چیست؟ گفت: به این سئوال باید از راه منطق جواب دهم. اگر همه برای رسیدن به هدف والا با یکدیگر همکاری کنیم چرا والیبال زنان ایران در جهان و آسیا نتیجه مناسب نگیرد؟ والیبال در تمام کشورها فعال هست. راه های متفاوتی برای پیشرفت وجود دارد و هر مربی نیز روش کار خود را دارد. من هم روش خودم را دارم.
وی درباره نحوه انتخاب همکاران در صورت قطعی شدن هدایت تیم ملی والیبال بانوان گفت: در حال حاضر نمی توانم به این سئوال پاسخ دهم. در آینده این موضوع روشن می شود و هر تصمیمی گرفته شود به یقین به سود والیبال ایران خواهد بود.
وی تصریح کرد: من تحقیقاتی درباره روش کار استعدادیابی در ایران داشتم اما باید عملا این موضوع را ببینم و درباره آن اظهار نظر قطعی کنم.

604/601

کد خبر: 602010

وب گردی

وب گردی