داورزنی: استعدادهای دختر ایران چیزی کمتر از پسران ندارند

رئیس فدراسیون والیبال گفت: اگر بستر مناسب برای پرورش دختران فراهم شود، یقین داشته باشید که دختران در ورزش والیبال هیچ چیزی کمتر از پسران ندارند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا داورزنی در نشست خبری معرفی مایدا به عنوان گزینه مربیگری هدایت تیم ملی والیبال بانوان ایران افزود: جذب ایشان نقطه آغازی برای رشد و توسعه والیبال بانوان خواهد بود. باید انتظار جامعه را برای رشد والیبال بانوان جوابگو باشیم.
وی تصریح کرد: همانگونه که والیبال مردان ایران در مدت چند سال گذشته از رتبه 26 جهان به رده هشتم صعود کردند، طبیعی است که در بانوان نیز انتظار رشد موشکی وجود دارد.
رئیس فدراسیون والیبال گفت: یکی از موارد مهم برای رشد و توسعه والیبال زنان انجام استعدادیابی در سنین 9 تا 10 سالگی است که تا کنون در ایران اینگونه نبوده است.
رئیس فدراسیون والیبال ایران تاکید کرد: قبلا در دختران نیز مانند پسران در سنین 14 به بعد کار استعدادیابی شروع می شد که با توجه به تفاوت کلی دختران و پسران باید این کار زودتر آغاز شود. با توجه به اختلاف سن بلوغ دختران باید کار زودتر آغاز شود تا وقتی به سن نوجوانی می رسند آمادگی لازم برای حضور شایسته در مسابقات را داشته باشند.
داورزنی با بیان اینکه چون قبلا در سن بالاتر استعدادیابی دختران انجام می شد، در رقابت ها آسیایی زیاد موفق نبودم و در رده های هفتم وهشتم قرار می گرفتم، گفت: پس از بررسی های بیشتر به این نتیجه رسیدیم که باید از سن زودتر آغاز کنیم. در دیگر کشورها نیز اینگونه است و طبیعی است که باید ایران هم مانند مدل کشورهای پیشرفته جهان عمل کند.
وی افزود: در چند سال گذشته برای رسیدن به این کار تلاش زیادی کردیم که در نهایت به جذب این مربی رسیدیم و در بین گزینه های متعددی که بررسی کردیم مایدا را انتخاب کردیم که دو ملیتی هستند هم صربستان و هم اسلووانی هستند. دو طرف (فدراسیون و مایدا) نیاز به فرصتی برای شناخت بیشتر از یکدیگر داشتند که قرار شد مدتی با استتعدادهای دختر کار کنند و پس از مشخص شدن نتیجه باهم همکاری بیشتری انجام دهیم.
داورزنی با اشاره به اینکه پدر این مربی نیز مسلمان بوده و نامش محمود است، گفت: برای مایدا نیز جالب است که اولین تجربه خود در قاره آسیا را در ایران شروع می کند. تجهیزات جدیدی برای کار در رده سنی دختران آماده کردیم و نهایت تا پایان سال، دختران هم دارای کمپ اختصاصی خواهند شد که از کمپ مردان کمتر نیست و چه بسا که بهتر هم باشد.
امکانات سخت افزاری و نرم افزاری فراهم شده است و مربی خوب جذب کردیم تا والیبال بانوان ایران از شرایط فعلی خارج به بهتر شود. سال آینده دو تیم بانوان ایران در مسابقات آسیایی شرکت می کنند.
رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: باید فضایی فراهم شود تا مربیان ایرانی نیز با مایدا همکاری داشته باشند و از تجربه هایش استفاده کنند. یقین دارم با استعدادهای که در دختران وجود دارد آنان نسبت به مردان هیچ چیز کمتری ندارند. حضور با پوشش اسلامی در مسابقات برون مرزی به یقین بهترین زمینه را برای معرفی فرهنگ اسلامی ایرانی را خواهد داشت. والیبال دختران هم مانند پسران باید رشد موشکی داشته باشد.

604/601

کد خبر: 602013

وب گردی

وب گردی