بهبود معیشت مربیان آموزش فنی و حرفه ای با جدیت دنبال می شود

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با تاکید بر رویکرد غیر دولتی آموزشها همسو با سیاستهای دولت گفت: یکی از دغدغه های مهم ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای در دوره ی جدید ترمیم مشکلات معیشتی مربیان این سازمان است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مجید تهرانیان در نشست خبری امروز که در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران برگزار شد گفت: در نگاه جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کیفیت آموزش ها از اهمیت زیادی برخوردار است امری که در گذشته بیشتر بر پایه کمیت گرایی بود.

او در ادامه با اشاره به سپردن مسئولیت به مردم بیان کرد: با توجه به گستردگی فعالیت های دولت می توان بخش هایی از فعالیتها در حوزه آموزش را به مردم سپرد تا با سرمایه گذاری های خود علاوه بر کم کردن بار دولت رویکرد غیر دولتی کردن آموزش ها محقق شود.

تهرانیان ادامه داد:این رویکرد با خصوصی سازی متفاوت است چرا که ما به دنبال اداره کردن به صورت غیر دولتی هستیم و در این روش هیچ بار مالی بر مردم تحمیل نمی شود و تنها نحوه ی مدیریت تغییر می کند امری که به شدت به آن نیاز داریم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کشور به دیگر اقدامات در این حوزه اشاره کرد و گفت: در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی، باید در حوزه ی امنیت سرمایه گذاری دخالت کنیم و تعهدات خود را نسبت به سرمایه بپذریم زیرا بخش خصوصی هیچ گاه توان رقابت با بخش دولتی را ندارد و از این نظر باید احساس امنیت پیدا کند.در این زمینه همچنین خودمان هم نباید با خودمان رقابت کنیم.

او شفاف سازی در زمینه اطلاعات را از دیگر اقدامات این حوزه معرفی کرد و افزود: بسیاری از مردم بدون داشتن اطلاعات کافی قدم در راه میگذراند که در عرصه عمل با مشکلات عدیده مواجه می شوند برای پیشگیری از بروز این مسائل و ضرر و زیان به افراد باید تمامی اطلاعات را به صورت مشخص و شفاف در اختیارشان قرار دهیم.

تهرانیان به بحث منابع انسانی نیز پرداخت و گفت: در ساختار منابع انسانی مشکلاتی وجود دارد، چرا که که در فرآیند سازمان با مربیانی روبه رو هستیم که علی رغم سختی کار دریافتی ناچیزی دارند که در این راستا باید چاره اندیشی شود و دغدغه ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز ترمیم مشکلات معشتی مربیان است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران گفت: بخشی از این مشکلات با غیر دولتی کردن بخشی از وظائف حل می شود اما از بین رفتن کامل آن به زمان نیاز دارد و باید بسترهای مناسب فراهم شود.

او با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال ۹۵حرکت به سمت آموزش های تقاضا محور است افزود:در سازمان تا کنون رویه گذر مهارتی بوده که بر پایه آموزش های کوتاه مدت و غیر استاندارد قرار داشت ، و گواهینامه نیز برای آن صادر می شد، که این موضوع با توجه به اینکه فرد مهارت کافی را به دست نیاورده مشکلاتی را در بازار کار بوجود می آورد،برای همین با اعتقاد به اصل آموزش، ساماندهی در صدور گواهینامه ها را در دست اجرا قرار داده ایم.

تهرانیان تاکید کرد: همایش های تبلیغاتی نیز که در گذشته با استفاده از نام فنی و حرفه ای و با اخذ مبالغی اقدام به آموزش می کردند ولی در واقع آموزش مهارتی ارائه نمی کردند نیز از این کارمنع و از این پس همایش هایی که با گواهی فنی و حرفه ای همراه است باید مجوز لازم را داشته و با رویکردها و نیازهای جامعه هماهنگ باشد.

20104

کد خبر: 602026

وب گردی

وب گردی