لاریجانی: تحول و نوآوری به زبان مشترک دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی کشور تبدیل شده است

معاون آموزشی وزارت بهداشت با حضور در جمع روسای کلان منطقه آمایشی یک کشور گفت: این حرکت مرهون زحمات تک تک همکاران در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور و همچنین ستاد وزارت بهداشت است و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد تحولات چشمگیری در آموزش علوم پزشکی کشور باشیم. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در سومین جلسه کلان منطقه آمایشی کشور که در تاریخ 29 بهمن 1394 در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را زمینه ساز ارتقای پاسخگویی نظام آموزش عالی سلامت خواند و اظهار داشت: خوشبختانه اکنون که چندماه بشتر از آغاز اجرای این برنامه ها نمی گذرد شاهد حرکتی چشمگیر در حوزه آموزش علوم پزشکی کشور هستیم.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه گفتمان تحول در آموزش علوم پزشکی به خوبی در بین دست اندرکاران نظام آموزش سلامت نهادینه شده است گفت: مسئولین دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی مستقر در مناطق باید با تعامل هرچه بیشتر و برنامه ای روشن در راستای ماموریت های واسپاری شده حرکت نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: باتوجه به ظرفیت ها و نیازهای مناطق آمایشی کشورماموریت های روشنی به هریک از این مناطق سپرده شده و حرکت های خوبی هم در زمینه اجرای این ماموریت ها در برخی از مناطق آمایشی صورت گرفته است.

او گفت: برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی نقشه راه کلی آموزش علوم پزشکی کشور را مشخص می کند و لازم است هریک از مناطق و حتی دانشگاههای علوم پزشکی این برنامه ها را با شرایط بومی و محلی خود تطبیق داده و ترجمان این بسته ها در منطقه مربوطه را تدوین نمایند.

دکتر لاریجانی درخصوص عملکرد منطقه یک آمایشی گفت: گزارش های واصله از دبیرخانه این کلان منطقه حاکی از همکاری خوب مسئولین دانشگاهها و دانشکده های مستقر در منطقه است که جا دارد از تلاش های همکاران طی ماه های گذشته در راستای دستیابی به ماموریت های محوله تشکر کنیم و امیدواریم این حرکات مثبت مستدام بوده و روز به روز شاهد گام های بیشتری در جهت تحول آموزش علوم پزشکی در منطقه باشیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به انتصاب مسئولین هماهنگی کلان مناطق آمایشی در وزرات بهداشت گفت: در واقع نمایندگان وزارت بهداشت در تمامی جلسات کلان مناطق آمایشی کشور حضور خواهند داشت و از طریق ارتباط مستمر با مسئولین و اعضای دبیرخانه های مناطق زمینه های تسهیل پیگیری امور مربوط به ماموریت های سپرده شده را فراهم می آورند.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه ساز و کارهای مختلفی برای تعامل با مسئولین دانشگاههای مستقر در مناطق آمایشی و رصد حرکت این مناطق در جهت ماموریت های واسپاری شده وجود دارد گفت: امیدواریم با همکاری کلیه دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی کشور در آینده ای نه چندان دور شاهد تحقق اهداف متعالی برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی باشیم.

20104

کد خبر: 602141

وب گردی

وب گردی