محکومیت دوباره عاملان قتل معاون وزیر صنعت به قصاص و حبس

عاملان قتل صفدر رحمت‌آبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که پیشتر حکم قصاص و حبس‌شان از سوی دیوان عالی کشور نقض شده بود، از سوی شعبه هم عرض دوباره به قصاص و حبس محکوم شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم 19 تیر سال 92 بود که رسانه‌ها از به قتل رسیدن معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خیابان سبلان تهران خبر دادند؛ قتلی که احتمال می‌رفت ترور باشد و به همین خاطر وزیر اطلاعات در محل حادثه حاضر شد و تحقیقات برای کشف راز جنایت کلید خورد.

فریضه به قتل رسیدن معاون وزیر صنعت توسط گروهک‌های تروریستی پس از تحقیقات بیشتر رد شد تا اینکه48 ساعت بعد از وقوع حادثه، رئیس پلیس پایتخت از دستگیری عاملان قتل صفدر رحمت‌آبادی خبر داد و گفت: به دنبال حادثه قتل معاون وزیر صنعت در شامگاه 19 آبان‌، بلافاصله کارآگاهان زبده پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دست به کار شده و پس از 48 ساعت عملیات مستمر و سازماندهی شده و یک سلسله اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق شدند قاتل را در منطقه شرق تهران و در داخل منزل مسکونی‌‌اش دستگیر کنند.

ساجدی‌نیا گفت: ضمن هماهنگی با مرجع قضایی در حال حاضر قاتل و همکاران احتمالی وی برای انجام تحقیقات بیشتر و کشف انگیزه قتل در اختیار پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار دارند.

در ارتباط با این حادثه، یک مرد و زن دستگیر شدند و پس از انجام تحقیقات، بازپرس پرونده برای مرد به اتهام مباشرت در قتل و برای همسرش به اتهام معاونت در قتل، قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان ارجاع شد.

این پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت و دادگاه 15 مرداد سال 92 را برای محاکمه متهمان تعیین کرد. در نهایت با نظر هیات قضایی پرونده، مرد به قصاص و همسرش به 15 سال حبس محکوم شدند.

متهمان به رأی صادره اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدید نظر به شعبه 42 دیوان عالی کشور ارجاع شد. پس از گذشت دو سال از ارجاع این پرونده به دیوان عالی کشور، حکم صادره از سوی شعبه 74 نقض شد تا پرونده در شعبه هم عرض مجدداً رسیدگی شود.

پس از بازگشت دوباره پرونده به دادگاه‌های کیفری یک استان تهران، شعبه دهم به عنوان شعبه هم عرض تعیین و 29 دی ماه، عاملان قتل مرحوم رحمت‌آبادی محاکمه شدند.

حکم شعبه هم عرض، روز چهارشنبه هفته گذشته به یکی از اولیاء دم مقتول ابلاغ شده که بر اساس آن، مانند حکم قبلی عاملان قتل معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به قصاص و 15 سال حبس محکوم شدند.

105105

کد خبر: 602161

وب گردی

وب گردی