هیئت قرآنی در مراکز شبانه‌روزی ایجاد می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک با سازمان دارالقرآن در راستای تقویت کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی در میان جامعه هدف، گفت: افزایش آسیب‌های اجتماعی ریشه در سست شدن ایمان و باورهای دینی دارد؛ لذا باید به صورت فرآیندمحور بر روی منابع غنی اسلامی کار شود.

به گزارش ایسکانیوز انوشیروان محسنی‌بندپی در آئین انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک با سازمان دارالقرآن در راستای تقویت کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی در میان جامعه هدف، گفت: واقعیت آن است که علی‌رغم همه مستندات و بنیه قوی در کشور، آسیب‌های اجتماعی عمیق شده است که این امر ریشه در سست شدن ایمان و باورهای دینی ما دارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: بر این اساس باید مقولاتی چون نظم، انضباط، مسئولیت‌پذیری، تعهد در افراد را تقویت کنیم؛ لذا باید از حالت هیئتی خارج شده و به صورت فرآیندمحور بر روی منابع غنی اسلامی کار کنیم. شبکه ایجاد شده دارالقرآن می‌تواند در همه جای کشور حضور و مشارکت داشته باشد و بهزیستی نیز به عنوان متولی کاهش آسیب‌های اجتماعی و بازگرداندن افراد آسیب‌پذیر به جامعه است که این همکاری مشترک مدخل بسیار ارزشمندی است.

در ادامه این آئین، «مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به تبیین و تشریح فعالیت‌های این نهاد فرهنگی پرداخت و گفت: توسعه آموزش‌های قرآنی در کشور هم در بعد عمرانی و هم در بعد تخصصی و نظارت بر چاپ و نشر قرآنی در کشور از وظایف ماست که در بخش نخست سالانه یکهزار و 500 نفر در بخش تخصصی تحت پوشش داریم و در بخش دوم حدود 6 هزار تشکل مردمی در قالب خانه قرآنی شهری و روستایی داریم و خوشبختانه در جال حاضر 3 هزار و 400 نفر کانون روستایی قرآن در سطح استان تهران تشکیل شده است. در بخش نظارت نیز برای چاپ قرآن ابتدا باید مراحل نظارت طی شود و پس از اطمینان از صحت محتوا، مجوز لازم برای چاپ صادر می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ما تعامل با دستگاه‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌ها در کشور است، عنوان کرد: در این راستا وارد مذاکرات با امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور شدیم؛ ظرفیت خوبی در میان دو نهاد وجود دارد از طرفی جامعه هدف بهزیستی جامعه‌ای محترم و حساس هستند که باید به آنها توجه بیشتری کرد؛ لذا هر چقدر برای آنها کار فرهنگی و قرآنی صورت گیرد، تاثیرگذار است.

او ایجاد هیئت قرآنی در هر یک از مراکز شبانه روزی با جنبه آموزشی و فضایی صمیمانه، شناسایی نیروهای مستعد جامعه هدف بهزیستی با ویژگی قرآنی و تقویت توانایی و انگیزه آنها و انجام اقدامات فرهنگی و قرآنی و بالتبع آن تولید محتوای اسلامی در سطح مهدهای کودک را سه محور تعریف شده در این همکاری مشترک برشمرد و در پایان یادآور شد: امیدواریم این تعامل و توافق در بهزیستی پیشرفت‌های کمی و کیفی را به همراه داشته باشد.

105105

کد خبر: 602221

وب گردی

وب گردی