اولویت های اصلی امنیت آب، مقابله با بیابان زایى، الودگى آب و هوا و ریزگردها و حفاظت از تنوع زیستى است

بیست و یکمین دوره از همایش انجمن متخصصان محیط زیست ایران سوم و چهارم اسفند ماه به همت انجمن متخصصان محیط زیست ایران و با همکاری واحد علوم و تحقیقات با حضور صاحبنظران حوزه محیط زیست، در این واحد دانشگاهی در حال برگزاری است.

نیوشا یعقوبی -ایسکانیوز : نماینده سازمان ملل متحد در ایران در افتتاحیه بیست و یکمین دوره همایش انجمن متخصصان محیط زیست ایران گفت: هرسال تلاش این کنفرانس بررسى موضوعات روز حوزه محیط زیست است و در این راستا سال گذشته موضوع اصلى این همایش به دیپلماسى محیط زیست اختصاص داشت.

گرى لوئیس با اشاره به همکارى هاى بین المللى اخیر و آینده با ایران در حوزه محیط زیست گفت: پنج اولویت اصلى سازمان ملل متحد براى همکارى در زمینه محیط زیست با ایران شامل امنیت آب، مقابله با بیابان زایى، دستیابى به بهره ورى بالاى انرژى، الودگى آب و هوا و ریزگردها و حفاظت از تنوع زیستى است.سازمان ملل متحد در محورهاى امنیت آب، مقابله با بیابان زایى و دستیابى به بهره ورى بالاى انرژى با ایران همکارى مى کند

به گفته نماینده سازمان ملل متحد در ایران انتخاب موضوع مدیریت سبز و راهکارهاى دستیابى به توسعه پایدار به عنوان محور اصلى این دوره از همایش، اقدامى هوشمندانه است.

گرى لوئیس با تغییر اقلیم و نیز اهمیت مدیریت منابع طبیعى، از معضلات زیست محیطى ملى و منطقه اى ایران اشاره کرد و گفت:براساس بررسى هاى انجام شده، ایران و منطقه اى که این کشور در آن واقع شده، در سال هاى آتى با گرما و خشکى بیشترى مواجه است.

او با اشاره به لزوم توجه به ایجاد بسترهاى سازگارى و انطباق با این شرایط قابل پیش بینى و نامطلوب گفت: : اقدام موثر در این زمینه مى تواند موجب کاهش گرمایش و قرارگرفتن منطقه در شرایط مناسب تر شود.

گرى لوئیس به اجلاس سازمان ملل متحد در مورد توسعه پایدار در حوزه هاى مختلف از جمله محیط زیست و بیانیه پاریس در مورد تغییر اقلیم، کاهش کربن و گرمایش جهانى اشاره کرد و افزود: جامعه جهانى هم اینک براى کنترل گرمایش زمین توافق کرده است.

او از تصویب و ابلاغ سیاست هاى کلى حوزه محیط زیست در ایران در نوامبر سال2015میلادى توسط دولت خبر داد و گفت: رئیس جمهور ایران در بیانات خود بر لزوم توجه به اقتصاد کم کربن در کشور تاکید کرده است.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران از برگزارى نشست با رئیس دانشکده محیط زیست و انرژى واحد علوم و تحقیقات در حوزه محیط زیست خبر داد و گفت: براساس این نشست ها، توافق براى گسترش همکارى هاى سازمان ملل متحد با این واحد دانشگاهى صورت گرفته است.

20106

کد خبر: 602228

وب گردی

وب گردی