اهدای کرسی انرژی‌های تجدیدپذیر سازمان یونسکو به واحد علوم و تحقیقات/ عباسپور :برای رفع مسائل زیست محیطی  همه باید کمک کنند

بیست و یکمین همایش انجمن متخصصان محیط زیست ایران به همت انجمن متخصصان محیط زیست ایران و با همکاری واحد علوم و تحقیقات برگزار شد .

نیوشا یعقوبی -ایسکانیوز :رئیس واحد علوم و تحقیقات در بیست و یکیمن همایش انجمن متخصصان محیط زیست ایران به فعالیت مجدد شورای عالی حفاظت محیط زیست در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: رسیدگی به معضلات و مشکلات پیش آمده در محیط زیست نیازمند عزم ملی و هماهنگی و اتحاد بین تمامی ارگانها و افراد جامعه است.

دکتر علی عباسپور برگزاری این دوره از انجمن متخصصان محیط زیست در واحد علوم و تحقیقات را مهم دانست و افزود:برگزاری اینگونه همایش های تخصصی محیط زیست، می تواند تأثیر بسزایی در بهبود هرچه بیشتر شرایط محیط زیست در کشور، منطقه و دنیا داشته باشد.

به اعتقاد دکتر عباسپور محیط زیست مانند موجودی زنده است، اگر با آن درست بخورد کنیم محیط زیست نیز سخاوتمندانه با ما رفتار خواهد کرد، اگر رفتار مناسبی در قبال آن نداشته باشیم، این موجود زنده نیز با ما همان رفتار را خواهد داشت .

او با اشاره به اینکه محیط زیست تأثیر مستقیمی در توسعه پایدار دارد گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه و تالابها، گرم شدن زمین، گازهای گلخانه ای، آب شدن یخ های قطب و ... همه و همه نتیجه عملکرد و رفتار نامناسب است که بشر با محیط زیست داشته است که متأسفانه سالهای زیادی طول می کشد تا شاید بتوان بخشی از تخریب هایی که به محیط زیست وارد کرده ایم، جبران شود.

دکتر عباسپور به آموزش اشاره کرد و گفت: آموزش یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین عوامل در نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست است، که معتقدم باید از همان دوران کودکی و بویژه در آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور به آن توجه ویژه ای شود.

رئیس واحد علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه دانشکده تخصصی محیط زیست واحد علوم و تحقیقات یکی از فعالترین دانشکده های است گفت: با توجه به دارا بودن رشته های تخصصی مرتبط با محیط زیست در تمامی علوم مانند علوم پایه با رشته های نظیر آمایش سرزمین، آلودگی محیط زیست، علم مهندسی با رشته های نظیر مهندسی آب، مهندسی انرژی های تجدیدپذیر و علوم انسانی با رشته حقوق محیط زیست، می تواند فعالیت چشمگیری در محیط زیست و مسائل و مشکلات مرتبط با آن داشته باشد.

عباسپور گفت:یکی از اهدافی که در واحد علوم و تحقیقات همواره به آن توجه می شود، تبدیل این واحد به دانشگاهی سبز است. همچنین ارتباط و همکاری با دانشگاه های داخلی و خارجی از جمله میشگیان غربی و سوربون فرانسه نیز از جمله فعالیت هایی است که در این واحد به آن پرداخته می شود و بر همین اساس کرسی انرژی‌های تجدیدپذیر از سوی سازمان یونسکو به واحد علوم و تحقیقات اهدا شد.

20106

کد خبر: 602266

وب گردی

وب گردی