بازگشت شریفی به ترکیب تراکتور مقابل پرسپولیس+ عکس

طبق آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، مهدی شریفی از حضور در بازی با پرسپولیس محروم نیست.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه گل در شماره امروزش، تیتر نخست نیم‌تای صفحه اصلی خود را به غیبت ستاره سرباز تراکتورسازی مقابل پرسپولیس اختصاص داده و این درحالی است که طبق آئین نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ادعای این روزنامه درست نیست.

این روزنامه با تیتر "شریفی، پرسپولیس نیست" این خبر را اعلام کرد که شوک بزرگی برای تراکتورسازی و هوادارانش بود اما چرا مهاجم تراکتورسازان در بازی با پرسپولیس محروم نیست؟

با اینکه این بازیکن با اخطاری که در برابر سپاهان دریافت کرد، در فصل جاری لیگ برتر فوتبال سه اخطاره شد اما با توجه به اینکه دو اخطار قبلی شریفی به زمان حضورش در سپاهان برمی‌گردد، با استناد به آئین نامه انضباطی فدارسیون فوتبال، مهاجم تراکتورسازان از بازی آینده تیمش محروم نمی‌باشد.

طبق بند 11 از ماده 13 (محرومیت از حضور در مسابقه) تنبیهات اشخاص حقیقی و حقوقی در آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال: اگر فردی که دارای محرومیت است به تیم دیگری منتقل شود محرومیت وی همچنان معتبر و به مسابقات باشگاه جدید منتقل می شود. اما کارت های زرد دریافتی هنگام عضویت در یک باشگاه به باشگاه جدید منتقل نمی‌شوند به شرط آنکه تعداد کارت های زرد دریافتی به اخراج (محروم از بازی بعد) منتهی نشده باشد.

بنابراین مهاجم جوان تراکتورسازان که در دیدارهای این فصل مقابل سایپا و صبای قم با پیراهن سپاهان و همچنین دیدار تراکتورسازی با سپاهان این کارت‌ها را دریافت کرده است، مانعی برای حضورش در دیدار با پرسپولیس وجود ندارد.

نکته جالب، 3 اخطاری که شریفی در این سه بازی دریافت کرده تمامی آنها در دقایق پایانی و از دقیقه 85 به بعد بوده است. وی در دیدار سپاهان با سایپا در هفته پنجم در دقیقه 87، در دیدار سپاهان با صبا در دقیقه 85 و در دیدار تراکتورسازی با سپاهان نیز در دقیقه 90 از داور بازی کارت زرد گرفته است.

غیبت تکراری سعید آقایی مقابل پرسپولیس

دیگر بازیکن اخطاری تراکتورسازی در بازی با سپاهان سعید آقایی بود که وی را از حضور مقابل پرسپولیس محروم کرد. این بازیکن با کارت زردی که در دیدار با سپاهان دریافت کرد، 2 اخطاره شد و با توجه به اینکه پنجمین کارت زرد وی در فصل جاری بود و یک بار نیز پیش از این به علت 3 اخطاره بودن محروم شده است، از بازی پیش روی تیمش محروم شد.

طبق بند 6 از ماده 11 (اخطار - کارت زرد و نحوه محاسبه آن) تنبیهات اشخاص حقیقی و حقوقی در آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال: اگر بازیکنان یا جانشینان در مسابقات لیگ های کشوری و استانی و شهرستان در مجموع در مرتبه اول سه اخطار و در مرتبه دوم و به بعد، دو اخطار دریافت نمایند به صورت طبیعی از مسابقه بعد محروم می‌شوند.

در مورد محرومیت آقایی نکته جالب این است که وی پس از بازی دور رفت مقابل سپاهان 3 اخطاره شده و دیدار با پرسپولیس در هفته هفتم را از دست داده بود.

604/601

کد خبر: 602306

وب گردی

وب گردی