پرداخت عیدی بازنشستگان از امروز

عیدی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از سه‌شنبه ٤ اسفند پرداخت می‌شود. مستمری‌بگیران می‌توانند براساس حروف الفبا از امروز عیدی خود را دریافت کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شهروند، سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی دیروز با اعلام این مطلب در یک نشست خبری افزود: عیدی مستمری‌بگیران به مدت ٧روز و مبلغ ٦٨٨‌هزارتومان برای هر مستمری‌بگیر سازمان تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مبلغ تأمین شده برای پرداخت عیدی مستمری‌بگیران را ١٥٠٠‌میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تعداد مستمری‌بگیران برای دریافت عیدی ٢‌میلیون و٧٠٠‌هزار نفر است.

او همچنین از تصویب بودجه ۷۲‌هزار‌میلیارد تومانی تأمین اجتماعی در هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی برای‌ سال ٩٥ خبر داد و گفت: این بودجه در راستای تعهدات درمانی، مستمری، بیمه‌ای، سرمایه‌گذاری و... هزینه خواهد شد. او به ارایه توضیحات تکمیلی درباره پرداخت عیدی مستمری‌بگیران پرداخت و گفت: ٢‌میلیون و٤٠٠‌هزار نفر از مستمری‌بگیران ما از طریق بانک رفاه حقوق خود را دریافت می‌کنند و حدود ٣٠٠ تا ٤٠٠‌هزار نفر از طریق سایر بانک‌ها. پیشنهاد ما این است که همه حساب‌ها در بانک رفاه متمرکز شود. همه ٢‌میلیون و٤٠٠‌هزار نفر از امروز عیدی خود را دریافت خواهند کرد، اما آن دسته که از طریق سایر بانک‌ها حقوق خود را دریافت می‌کنند، عیدی‌شان ١١ اسفندماه به حساب‌شان واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان این‌که در‌سال ٩٥ آرایش شعب تأمین اجتماعی تغییر می‌کند، افزود: براین اساس بخش درآمد سازمان با بخش مالی به صورت مکانیزه لینک خواهد شد و اگر فردی به شعب مراجعه کند، می‌تواند تمام خدمات را دریافت کند. او ادامه داد: برای هزینه‌کرد بودجه ‌سال ٩٥ تمهیدات مختلفی درنظر گرفته شده است.
به‌عنوان مثال آغاز به کار سه بیمارستان تأمین اجتماعی در استان‌های ایلام ، اهواز و مرکز جامع سرطان یزد، از این جمله هستند. همچنین عملیات ساختمانی بیمارستان‌های شیراز و تبریز از‌ سال آینده آغاز خواهد شد.

نوربخش با اشاره به تخصیص ١٠‌میلیارد تومان برای حدود ٥٠‌هزار نفر مستمری‌بگیر برای تشرف به مشهد مقدس گفت: یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای‌ سال آینده هیأت‌مدیره‌ای کردن ١٠ بیمارستان تأمین اجتماعی با برند «میلاد» است. او از پیش‌بینی ٥٠٠٠‌میلیارد ریال در بودجه ٩٥ برای مسکن کارگران خبر داد و گفت: در بخش اقتصادی نیز اصلاح ساختار شرکت سرمایه‌گذاری تأمین (شستا) مدنظر است.

نوربخش در مورد طرح کاراکارت گفت: ثبت‌نام از مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در استان تهران از ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند برای دریافت این کارت برای ثبت‌نام به شعب بانک رفاه مراجعه کنند و در کل کشور نیز بازنشستگان از طریق سایت یا بانک ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند.

به گفته او، مبلغ اعتبار این کارت ۴برابر مستمری است که بازنشستگان دریافت می‌کنند و بازپرداخت آن نیز یک‌ساله خواهد بود که البته رایزنی‌هایی برای طولانی‌ترشدن زمان بازپرداخت انجام داده‌ایم که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به تفاهم اخیر سازمان تأمین اجتماعی با بانک رفاه، وزارت بهداشت و وزارت رفاه اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهمنامه پرداخت مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد آغاز شده است و از این پس به روز پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مورد بدهی دستگاه‌های دولتی نیز به تأمین اجتماعی گفت: ۷‌هزار‌میلیارد تومان میزان بدهی است که بابت پرداخت حق بیمه به تأمین اجتماعی بدهی وجود دارد که از این مبلغ ۲‌هزار‌میلیارد تومان آن مربوط به دستگاه‌های دولتی است. نوربخش در مورد پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان نیز گفت: این طرح دراسفند به پایان خواهد رسید و از‌ سال آینده مستمری‌ها از ۲۰ تا ۲۷ هرماه پرداخت می‌شود و با اجرای این طرح یک عدالتی برقرار شد به‌طوری که ۷‌هزار نفر که
هم پوشانی مستمری داشتند، حذف شدند که تعدادی از آنها فوت شده، بازمانده یا مستمری بیکاری دریافت می‌کردند که مستمری این افراد حذف شد.

او تأکید کرد: درحال حاضر به صورت آنلاین به سامانه ثبت احوال و اسناد متصل هستیم و به محض وقوع حوادث چهارگانه (تولد، وفات، ازدواج و طلاق) مطلع خواهیم شد. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درمورد افزایش سن بازنشستگی نیز گفت: این مورد در پیش‌بینی برنامه ششم وجود داشت، اما ازسوی دولت حذف شد به‌طوری که در لایحه برنامه ششم افزایش سن بازنشستگی را نداریم.
نوربخش در پاسخ به پرسش دیگری درباره شکایت مرتضوی، مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی از وکیل سازمان افزود: این مطلب صحت دارد و مرتضوی از وکیل سازمان شکایت کرده است اما ترجیح می‌دهم در ایام انتخابات کام مردم را تلخ نکنم و درباره این موضوع پس از انتخابات اظهارنظر کنم. او درباره جزییات ساخت مسکن‌های امید برای مستمری‌بگیران گفت: ‌سال آینده در بودجه تا سقف ٥٠٠٠‌میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است، براین اساس در‌سال ٩٥ صندوقی شکل می‌گیرد که آورده‌های سازمان در آن قرار خواهد گرفت. علاوه بر این برخی املاک و مستغلات قابل واگذاری به صندوق نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

20106

کد خبر: 602420

وب گردی

وب گردی