معین: به مجلس آینده خوشبین هستم

یک سیاستمدار اصلاح‌طلب از دانشجویان خواست تا مردم را به مشارکت گسترده در انتخابات تشویق کنند و با آگاهی به افرادی با دیدگاه‌های نزدیکتر رای دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مصطفی معین، در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه کردستان، با بیان این‌که «باید مسئولیت خود را به عنوان شهروند در مواقع حساس ایفا کنیم»، اظهار کرد: عرصه انتخابات یکی از این موقعیت‌های مهم و سرنوشت‌ساز است که حضور همگانی مردم را می‌طلبد. مجلس مکان حساسی است که باید برای انتخابات نمایندگان آن، با حساسیت برخورد شود.

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که مجلس در کشور ما از جایگاهی خاص برخوردار است و در راس همه امور است، باید افراد شایسته و آگاه به آن راه یابند.

وی دفاع از حقوق مردم را از جمله مهمترین وظایف نمایندگان مجلس اعلام کرد که در دو دوره مجلس گذشته، این مهم به درستی تحقق نیافته است.

این سیاستمدار اصلاح طلب، خاطرنشان کرد: اقتدار ایران در گرو وحدت و تفاهم ملی است و چنانچه اختلافی نیز وجود داشته باشد، باید همراه با حفظ اخلاقیات بیان شود.

وی تفاوت و اختلاف عقیده‌ها را عامل پیشرفت دانست و افزود: کشور ما دارای بالاترین تنوع فرهنگی و قومی است که خوشبختانه با این وجود از انسجام ملی خوبی برخوردار است که باید از آن به عنوان یک فرصت بهره گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به مجلس آینده خوشبین هستم و امیدوارم افرادی انتخاب شوند که با هر دیدگاهی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب؛ متخصص، کارآمد، مردمی و با تجربه باشند تا بتوانند با بهره‌گیری از زبان منطق برای پیشرفت کشور تصمیم‌گیری کنند.

معین گذار به دموکراسی را سنگلاخی دانست که لازمه عبور از آن، آگاهی‌بخشی به مردم و آشنا بودن آن‌ها به حقوق خود می‌باشد و کشور ما راه درازی در این عرصه پیش رو دارد و اظهار کرد: نسل جوان امروز از خردگرایی بیشتری برخوردارند که این یکی از نقاط قوت آن‌هاست، اما متاسفانه از انگیزه کافی برخوردار نیستند که دلیل آن هم وجود مشکلاتی از قبیل بیکاری قشر تحصیل کرده و آگاه جامعه است.

وی از دانشجویان خواست تا در هیچ شرایطی ناامید نشوند؛ چراکه جامعه امروز ایران به آگاهی و تفکر آن‌ها نیازمند است.

وی با اشاره به دو اخلاق وظیفه‌گرا و نتیجه‌گرا، اصلاح‌طلبان را دارای دیدگاه وظیفه‌گرایی توصیف کرد و آن را بهترین خط مشی برای خدمت به مردم و رسیدن به مقصد دانست.

این سیاستمدار اصلاح‌طلب رشد احزاب را عامل رشد جامعه دانست و افزود: رقابت عاملی اساسی برای رشد جامعه است و این رقابت تنها از طریق فعالیت احزاب مختلف محقق خواهد شد. پیشرفت دولت بدون حضور انجمن‌ها و احزاب غیرممکن است. حضور پررنگ مردم در انجمن‌های مردمی و مدنی برای آگاهی بیشتر و ایفای مسئولیت ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران ثابت است و تنها راهکارهای رسیدن به آن‌ها از دیدگاه احزاب متفاوت است که همه باید با خرد جمعی برای رسیدن به این آرمان‌ها تلاش کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ضرورت استخدام و بکارگیری زنان در ادارات و استخدام آن‌ها، به دانشجویان توصیه کرد تا در صورت وضعیت برابر از نظر شایستگی، افراد جوان و زنان را برای حضور در مجلس انتخاب کنند. دیدگاه فرهنگی و اعتقادی ما بر این است که هرچه سطح دانش و آگاهی افراد بالاتر باشد، مسئولیت آنها در قبال جامعه بیشتر است و باید در عرصه‌های مختلفی ایفای نقش کنند که انتخابات هم یکی از این عرصه‌های حساس است.

معین با اشاره به این‌که کتاب آسمانی مسلمانان به برخورداری همه انسان‌ها از حقوق برابر اشاره کرده است، گفت: در جامعه‌ای که همه نسبت به هم مسئولند، باید همه در حق انتخاب و تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند.

201/201

کد خبر: 602435

وب گردی

وب گردی