پتروشیمی بندرامام  قهرمان بسکتبال غرب آسیا شد

تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام در یک دیدار دشوار الریاضی لبنان را برد و قهرمان رقابت‌های باشگاه های غرب آسیا شد.

به گزارش ایسکانیوز، شامگاه دوشنبه در دیدار نهایی رقابت‌های بسکتبال باشگاه های غرب آسیا پتروشیمی بندرامام به دیدار الریاضی لبنان رفت و با نتیجه 70 بر 68 حریف مدعی خود را مغلوب کرد و به مقام قهرمانی رسید.بازیکنان مهران شاهین طبع با این پیروزی بدون شکست توانستند قهرمان این مسابقه ها شده و به عنوان تیم اول منطقه راهی رقابت‌های باشگاه ‌های آسیا شوند. پتروشیمی در مرحله مقدماتی نیز الریاضی را برده بود و در دیدار نیمه نهایی شانفیل دیگر نماینده لبنان را از پیش رو برداشته بود.الریاضی لبنان نیز با پیروزی برابر دانشگاه آزاد دیگر نماینده ایران فینالیست شده بود.

تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام به عنوان قهرمان باشگاههای غرب آسیا از امروز و در بعد بین المللی فقط یک هدف دارد؛ قهرمانی در باشگاههای آسیا.

بعد از صباباتری و مهرام که هر کدام پرافتخارترین تیم های باشگاهی ایران در مسابقه های قهرمانی باشگاههای آسیا بشمار می روند ، پتروشیمی بندرامام سومین تیمی است که ظرفیت های لازم را برای تکرار قهرمانی تیم های ایرانی در عرصه این رقابت ها دارد.

پتروشیمی بندرامام در رقابت های غرب آسیا که سه شنبه شب در امان پایتحت اردن به پایان رسید به نخستین قهرمانی خود در این رقابت ها دست یافت تا از این قهرمانی انگیزه ای بسازد برای قهرمانی در رقابت های مرحله نهایی جام باشگاههای آسیا.

این رقابت ها بعد از اوجگیری در سال های 2000 چند سالی است بخاطر ضعف در برنامه ریزی مسئولان فیبا آسیا از رونق افتاده و حتی نظم برگزاری بازی ها زیر سئوال رفت. امسال ایران پیشنهاد میزبانی رقابت های مرحله نهایی را در مهر ماه 1395 ارایه داد اما برگزاری بازی ها در ایران منوط به توافق با شیوه پخش تلویزیونی بازی ها اعلام شده است که بزودی درباره آن تصمیم گیری می شود.

رقابت های بسکتبال باشگاههای آسیا در دهه گذشته با تیم های ایرانی اعتبار ویژه ای پیدا کرده است.ایرانی ها چهار بار قهرمانی جام باشگاههای آسیا را در اختیار دارند.البته خیلی ها می گویند فینالی که در بیروت بین تیم های مهرام و الریاضی بخاطر تدابیر امنیتی میزبان نیمه تمام ماند باید به سود مهرام نوشته شود زیرا این تیم تا دقایق پایانی آن دیدار نیمه تمام از حریف خود پیش بود.اگر چنین محاسبه ای درست باشد مهرام با سه بار قهرمانی تعداد قهرمانی تیم های ایرانی را به عدد 5 افزایش می دهد.

رقابت های جام باشگاههای آسیا دوران خوب خود را در سه دهه قبل با تیم های چین و کره جنوبی برگزار کرد اما از آغاز سال 2000 تیم های عربی مانند ساجس لبنان ، الاتحاد عربستان، الوحده سوریه و تیم های اردنی قدرت بسکتبال باشگاهی را به غرب آسیا منتقل کردند.بعد از قهرمانی های صباباتری و در پی آن مهرام تیم های ایرانی اعتبار جام شدند روی این اصل انتظار می رود با ظرفیت های موجود در پتروشیمی بندرامام این تیم بتواند یک عنوان قهرمانی دیگر برای ایران در بسکتبال باشگاههای آسیا بدست آورد.

604/601

کد خبر: 602475

وب گردی

وب گردی