تلاش مدعیان تهرانی برای حفظ جام در پایتخت

مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال از فردا (چهارشنبه) آغاز می شود و دو تیم تهرانی در مصاف با حریفان شهرستانی در اندیشه حفظ جام بیست و نهم در تهران هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، در بیست و هشت دوره گذشته لیگ برتر والیبال تنها در چهار دوره جام این رقابت ها به تیم های شهرستانی رسیده است که در سال 1372 آبگینه قزوین، در سال های 1390 و 1391 کاله مازندران و در سال 1392 متین ورامین عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

در 24 دوره دیگر تیم های تهرانی موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند که پیکان تهران با 12 دوره قهرمانی پرافتخارترین تیم این رقابت ها است.

مرحله نیمه نهایی بیست و نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران از فردا چهارشنبه آغاز می شود و تیم های بانک سرمایه با ثامن الحجج خراسان و پیکان تهران با شهرداری ارومیه در این مرحله رقابت خواهند کرد.
تیم های پیکان و شهرداری ارومیه نیز در نخستین دیدارهای بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال در خانه والیبال تهران به مصاف یکدیگر می روند.
شهرداری ارومیه که در دیدار نهایی سال گذشته مغلوب پیکان شد و جام قهرمانی را از دست داد، در اندیشه جبران و انتقام است.
تیم شهرداری ارومیه که در مرحله نخست پلی آف در دو دیدار متوالی سایپا را شکست داد و حذف کرد، نسبت به پیکان چند روز استراحت بیشتر داشته است. اما پیکانی ها سه مسابقه سخت با متین ورامین برگزار کردند و در مسابقه سوم موفق به کسب مجوز حضور در مرحله نیمه نهایی شدند.
دو تیم پیکان و شهرداری ارومیه در هفته پایانی دور رفت و برگشت مرحله مقدماتی نیز به مصاف یکدیگر رفتند که پیکان در دور رفت سه بر صفر در تهران حریف خود را شکست داد، اما در دور برگشت در ارومیه سه بر یک مغلوب این تیم شد.

در دومین دیدارهای بازی رفت مرحله نیمه نهایی تیم بانک سرمایه که در مرحله مقدماتی صدرنشین جدول شد و در مرحله نخست پلی آف در دو دیدار متوالی آرمان ورزش اردکان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد، میزبان ثامن الحجج خراسان خواهد بود.

ثامن در دور مقدماتی رتبه چهارم جدول را به دست آورد و در چهار هفته اخیر رقابت های لیگ برتر دو بار به تبریز رفته است.
تیم های بانک سرمایه و ثامن الحجج خراسان در دور مقدماتی (هفته سوم دور رفت و برگشت) نیز دو بار به مصاف یکدیگر رفتند که بانک سرمایه در هر دو مسابقه سه بر صفر و سه بر دوم حریف خود را شکست داده است.
بانک از چهارشنبه هفته پیش نیز به دلیل شکست آرمان در دو مسابقه متوالی استراحت بیشتری نسبت به ثامن الحجج داشته است.

مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار می شود که دور رفت پنجم اسفندماه در تهران و دور برگشت یکشنبه نهم اسفندماه در شهرهای مشهد و ارومیه برگزار خواهد شد.
در صورتی که تیم های صعود کننده به دیدار نهایی در این دو مسابقه مشخص نشوند، روز چهارشنبه 12 اسفندماه دوباره تیم ها در تهران به مصاف یکدیگر می روند.
تیم های بازنده این مرحله به دیدار رده بندی که به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار می شود، صعود می کنند و تیم های برنده به دیدار نهایی که به صورت سه برد از پنج مسابقه خواهد بود.

برنامه بازی های رفت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:
چهارشنبه 5 اسفندماه

تهران، ساعت 15 و 30 دقیقه: خانه والیبال
پیکان تهران – شهرداری ارومیه

تهران، ساعت 17 و 30 دقیقه: خانه والیبال
بانک سرمایه – ثامن الحجج خراسان

604/602

کد خبر: 602530

وب گردی

وب گردی