زادگاه مافیا زیر چتر  پهپادهای آمریکایی

بر اساس توافق انجام شده، پهپادهای مسلح آمریکا از پایگاه هوایی جزیره سیسیل ایتالیا می‌توانند به لیبی و مناطق دیگر در آفریقای شمالی پرواز کنند اما این عملیات تنها باید تدافعی و در راستای محافظت از نیروهای ویژه انجام گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه گاردین، ایتالیا به آمریکا اجازه می‌دهد که پهپادهای این کشور از پایگاه هوایی آمریکا در سیسیل حملات خود را علیه مواضع داعش در لیبی و مناطق دیگر در آفریقای شمالی که تهدید حضور داعش مشاهده می‌شود، آغاز کنند.

این توافق پس از یک سال مذاکرات میان مقامات آمریکا و ایتالیا همزمان با افزایش تهدیدات ناشی از حضور داعش در لیبی حاصل شده است.

یک مقام آمریکایی در گفت و گو با این روزنامه اعلام کرد: واشنگتن توانسته مجوز لازم را برای پرواز پهپادهای مسلح خود از ماه ژانویه دریافت کند.

بر اساس گزارش‌های به دست آمده، در این مذاکرات ایتالیا اعلام کرده است که نمی‌خواهد خشم مخالفان با هر گونه عملیات نظامی در لیبی را شعله ور کند، به خصوص ایتالیا مخالف است که این کشور به کشتن غیر نظامیان در لیبی متهم شود.

با این حال ظهور داعش در لیبی نگرانی‌ها را در جامعه بین‌المللی افزایش داده است.

نیروهای ویژه آمریکا و انگلیس به تازگی به لیبی اعزام شده‌اند و ماموریت‌های رهگیری و شناسایی مواضع داعش در لیبی توسط نیروهای آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی انجام می‌گیرد.

حمله اخیر جنگنده‌های آمریکایی علیه مواضع داعش در لیبی سومین حمله بزرگ در این منطقه از ماه ژوئن بوده است که مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در این باره تایید کرد که این حملات از پایگاه هوایی انگلیس انجام گرفته است.

جنگنده‌های آمریکایی چند روز گذشته مواضع داعش را در منطقه صبراته در غرب طرابلس، پایتخت لیبی، هدف گرفتند.

به گفته مقامات آمریکایی در نتیجه این حملات که در نزدیکی مرز تونس صورت گرفت حداقل ۳۰ نفر از شبه نظامیان تونسی تبار داعش کشته شده‌اند.

301301

کد خبر: 602542

وب گردی

وب گردی