قرارداد ساخت نخستین مزرعه حیوانی ایران امضا شد/ تاسیس بنیاد پروفسور سمیعی در کرمان

امضای قرارداد ساخت نخستین مرزعه حیوانی کشور، تاسیس بنیاد علم و دانش پروفسور سمیعی در کرمان، اعطای نشان شهروند افتخاری کرمان به نابغه مغز و اعصاب ایران و جهان و بازدید از یک گروه خودروسازی در کرمان برای بررسی حضور جهانی محصولات آن، از جمله دستاوردهای سفر یک روزه پروفسور سمیعی و دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان کرمان بود.

به گزارش ایسکانیوز ، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی درباره سفر مشترک پروفسور مجید سمیعی چهره علمی بین المللی و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان کرمان، گفت: در این سفر، نخست نشستی در دانشگاه باهنر کرمان با حضور دکتر ستاری و پروفسور سمیعی با هیئت رییسه و مسوولان دانشگاه برگزار شود و در ادامه آن، قرارداد ساخت نخستین مزرعه حیوانی کشور به امضا رسید.

قرارداد نخستین مزرعه حیوانی امضا شد
او درباره این قرارداد گفت: از آنجا که مزرعه حیوانی (Animal Farm)، برای پیشبرد برنامه های آزمایشگاه ها، مراکز پژوهشی و علمی و داروسازی اهمیت فراوانی دارد، بنابراین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دانشگاه باهنر کرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای نخستین بار در کشور، این مرکز را در استان کرمان تاسیس خواهند کرد. از همین رو، قرارداد ساخت نخستین مزرعه حیوانی کشور توسط اینجانب به نمایندگی از معاونت علمی و رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و رییس دانشگاه باهنر امضا شد.
دلیری درباره اعتبارات ساخت نخستین مزرعه حیوانی کشور، گفت: برای ساخت این مرکز، 22 میلیارد و 500 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است که از این میان، معاونت علمی مبلغ 6 میلیارد تومان حمایت مالی در این پروژه خواهد داشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دانشگاه باهنر کرمان نیز مابقی این اعتبار را فراهم خواهند کرد.
معاون توسعه انسانی و منابع معاونت علمی همچنین گفت: برای ساخت این مزرعه حیوانی، یک شرکت خصوصی متشکل از اساتید دانشگاه های باهنر و علوم پزشکی کرمان تاسیس می شود که صاحب 51 درصد سهام این پروژه خواهد بود و 49 درصد سهام نخستین مزرعه حیوانی کشور نیز در اختیار دو دانشگاه کرمانی قرار خواهد گرفت.

تاسیس بنیاد علم و دانش پروفسور سمیعی در کرمان
از دیگر برنامه سفر مشترک پروفسور سمیعی و دکتر ستاری به کرمان را امضای تفاهم نامه تاسیس بنیاد علم و دانش پروفسور سمیعی در کرمان بود. براساس این تفاهمنامه که بین دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، پروفسور سمیعی، استاندار کرمان و رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان منعقد شده است، ذیل مرکز تخصصی مغز و اعصاب هانوفر و تهران، این مرکز تا یک سال آینده افتتاح می شود.
دلیری، درباره اهداف راه اندازی این مرکز گفت: ایجاد تعامل میان مرکز هانوفر و تهران که به زودی افتتاح می شود با متخصصان جنوب کشور به ویژه استان کرمان، در برنامه های این مرکز خواهد بود و بر همین اساس، تعدادی از متخصصان پزشکی کرمان به صورت بورسیه و برای انجام تبادلات علمی فراگیرتر در این مرکز فعالیت خواهند کرد.

اعطای نشان شهروند افتخاری کرمان به پروفسور سمیعی
همچنین در بخش دیگری از این سفر، به پاس توجه ویژه به ظرفیت های علمی استان کرمان و خدمات ارزنده پروفسور سمیعی، نشان شهروند افتخاری کرمان به او توسط استاندار کرمان اعطا شد.

20103

کد خبر: 602592

وب گردی

وب گردی