نام عبدالله گل از لیست بنیانگذاران عدالت و توسعه حذف شد

عبدالله گل، رئیس جمهوری پیشین و یاشار یاکیش، وزیر خارجه اسبق ترکیه که از بنیانگذاران حزب عدالت و توسعه بودند به دلیل انتقادات اخیر خود علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی این کشور از لیست بنیانگذاران این حزب حذف شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه تودی زمان، بر اساس لیست منتشر شده در یکی از سایتهای خبری در روز دوشنبه، علاوه بر این دو مقام، نور دوغان توپال‌اوغلو و یاسمن کومرال نیز از لیست بنیانگذاران آک پارتی حذف شدند و یک فرد جدید به نام جیهون یاسمن شیمشک به این لیست اضافه شده است که به جای عکس وی لوگوی حزب عدالت و توسعه گذاشته شده است. هنوز مشخص نیست که این فرد کیست.

در کل در گذشته 64 نفر به عنوان بنیانگذاران حزب عدالت و توسعه معرفی شده بودند اما اکنون این تعداد به 61 نفر رسیده است!

براساس شایعات مطرح شده در آنکارا به نظر می‌رسد برخی از چهره‌های قدیمی و پیشین حزب عدالت و توسعه مانند بولنت آرینچ، حسین چلیک، وزیر پیشین آموزش و سعدالله ارگین، وزیر دادگستری یک حزب جدیدی تحت رهبری عبدالله گل تشکیل دهند.

همچنین حزب عدالت و توسعه به دنبال اخراج یاکیش از این حزب به دلیل رفتار "نامناسب و نامتقارن" با اصول حزب عدالت و توسعه هستند.

وی در مصاحبه اخیر با روزنامه تودی زمان اعلام کرد که حزب حاکم از اهداف اولیه خود مبنی بر اجرای حقوق بشر، آزادی مطبوعات و استقلال قضایی دور شده است.

301301

کد خبر: 602623

وب گردی

وب گردی