تشدید طرح برخورد با میوه قاچاق در بازارهای تهران

از 25 بهمن طرح تشدید برخورد با میوه قاچاق در این میدان و سایر میادن بزرگ میوه و تره بار آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر پور احمدنژاد، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان تهران، با اشاره به اینکه ماموران این ستاد در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران مستقر هستند،افزود: ‌در همین باره کارگروهی متشکل از ماموران ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان تهران به رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران تشکیل شده است.

وی،گفت: از هفته آینده تیم های نظارتی ما در سطح استان تهران کار عملیاتی برخورد را درباره قاچاق میوه و کالاهای دیگر آغاز خواهند کرد.

وی افزود: در ابتدا قرار شد ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا که جرایم مجرمین را تشریح می کند به واحد های صنفی تذکر داده شود و بعد از آن کار برخورد جدی با میوه قاچاق با شدت بیشتری پیگیری شود.

پوراحمد نژاد افزود: طبق این قانون حمل، نگهداری و عرضه کالای قاچاق جرم است و متخلفین برای بار اول به ضبط کالا و جریمه دو برابری قیمت کالای مکشوفه، بار دوم ضبط کالا و جریمه 4 برابری قیمت کالای مکشوفه و برای بار سوم به ضبط کالا و مسدود شدن واحد صنفی و زندان شش ماه تا یک سال محکوم خواهند شد.

وی با بیان اینکه قانون مبارزه با قاچاق بسیار سخت گیرانه است گفت: 80 درصد آیین نامه های اصلاح این قانون آماده شده و ان شاءالله با اجرای کامل این آیین نامه ها، سال 95 ، سال انجام عملیات مراقبتی و تهاجمی علیه قاچاق خواهد بود.

وی گفت:‌ از آنجا که میوه های قاچاق مکشوفه مجوزهای وزارت جهادکشاورزی ندارد و آزمایش های بهداشتی درباره سلامتی آنها انجام نشده است بر اساس قانون و طبق دستور مقام قضایی امحا خواهد شد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان تهران، افزود:‌ در طرح تشدید با قاچاق میوه تاکنون 1400 کیلو سیر خشک، 34 تن نارنگی پاکستانی، 300 جعبه سیب سبز فرانسوی، 87 جعبه آلو سیاه آفریقایی و 690 کیلو بلوط و مقادیری انگور شیلیایی، لیمو ترش کشف و ضبط شده است.

وی، گفت: در همین رابطه 17 نفر از متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

پور احمد نژاد، با بیان اینکه بازرسی های در سطح استان روند رو به رشد دارد، افزود: ‌کشفیات کالای قاچاق در استان نسبت به سال گذشته 300 درصد و ارزش آن 220 درصد رشد نشان می دهد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان تهران، با بیان اینکه این ستاد در صدد است که ورودی های استان را برای قاچاق چیان ناامن کند گفت: ‌طرح سرکشی به انبار ها و سردخانه هایی که احتمال وجود میوه قاچاق در انها می رود در دستور کار قرارگرفته است و به فرمانداری های استان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه عمده کالای قاچاق که می تواند از مرز تا تهران برسد ترانزیتی است افزود: احتمال رسیدن کالای قاچاق غیر ترانزیتی به تهران بسیار ضعیف است.

پوراحمد نژاد گفت: در حال رایزنی با سازمان حمل و نقل پایانه ها و گمرک هستیم تا توقف غیر معمول کامیون های ترانزیتی در سطح شهرستان ها رصد و با احتیاط بیشتری با انها برخورد شود.

وی افزود:‌ همچنین یکی از دلایل فک پلمپ این کامیو ن ها سنتی بودن این پلمپ هاست که با اجرای قانون جدید گمرکی قرار است همه پلمپ های سنتی به پلمپ های جدید و هوشمند که قابل فک نیست تبدیل شود.

وی از طرح رصد کامیو ن ها ترانزیتی به وسیله جی پی اس در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود:‌ با رصد ناوگان ترانزیتی احتمال انحراف محموله های آن در آینده ای نه چندان دور تقریبا به صفر می رسد.

پور احمد نژاد گفت: احتمالا از اول سال 95 ارتباطات اعضای ستاد با یکدیگر بیشتر شده و مبارزه با قاچاق و محدود کردن منفذهای آن شدت خواهد گرفت.

401/602

کد خبر: 602627

وب گردی

وب گردی