میرلوحی:استراتژی ما مشارکت حداکثری و ترجیح منافع ملی بر منافع جناحی است

سخنگوی ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: خوشحالیم با وجود رد صلاحیت‌ها به اخلاق و قانون ملتزم ماندیم و روز جمعه منتظر می‌مانیم تا مردم اظهار نظر کنند .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا ، سیدمحمود میرلوحی نشست خبری لیست انتخاباتی «یاران اعتدال و امید» که در ایسنا برگزار شد، انتخابات پیش رو را دارای ویژگی‌های بسیار مهمی است و ادامه گفت: در انتخابات پیش رو فراتر از آنچه که در انتخابات‌های کشورهای دیگر مرسوم است پیام،‌ برنامه و آثار وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه، خاطرنشان کرد: هر دوی این مجالس از نهادهای موثر و تأثیرگذار در کشور هستند. در این شرایط و با توجه به مجموعه شرایط بین‌المللی، منطقه‌ای و برجام، اینکه در قلب خاورمیانه در کشوری به نام ایران چنین فضا و شور انتخاباتی وجود دارد و همه چشم‌ها به سمت صندوق‌های آراء است اتفاقی ارزشمند است.

وی با بیان این‌که «همه در کشور ایران با زبان رأی و نظر و مطالبات مردم گفت‌وگو می‌کنند معجزه دموکراسی است» به فعالیت‌های گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در عرصه انتخابات پیش رو اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه شرایط به سمت و سویی رفته است که طی آن جریان‌های سیاسی کشور همه مشغول فعالیت هستند و مشاهده می‌کنیم بنا به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که همه باید به صحنه بیایند، فضایی ایجاد شده که ورود همگان به صحنه فراهم گردیده است و چنانچه در فضاهای مجازی و واقعی شرایط را بررسی کنیم ملاحظه می‌کنیم که امروز همه دیدگاه‌ها در صحنه هستند و دیگر کسی نیست که در مورد انتخابات ساکت باشد.

وی با بیان این‌که «ظرفیت انتخابات به گونه‌ای است که می‌توان دیدگاه‌ها را فراتر از انتخابات نیز مطرح کرد» اظهار کرد: امروز شاهدیم که با وجود همه محدودیت‌هایی که جریان اصلاح‌طلب با آن مواجه بوده با برنامه و راهبردهایی مشخص به صحنه آمده و شعار خود را نیز امید، آرامش و رونق اقتصادی با اصلاحات انتخاب کرده است.

وی ادامه داد: ملاحظه می‌کنیم که جریان اصلاح‌طلبی با انتخاب این شعار میدان رقابت را مدیریت می‌کند و حتی به گونه‌ای عمل می‌کند که رقبای این جریان که در گذشته همه امکانات را در اختیار داشته‌اند ناچار به تمکین این شعار می‌شود.

سخنگوی ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم رقیب با شیوه‌های گذشته و نخ‌نما شده به میدان آمده است و آن‌ها نگرانند و هیچ نوآوری در این عرصه ندارند.

وی با اشاره به طرح اتهام‌هایی نسبت به لیست‌های اصلاح‌طلبان مبنی بر حمایت از خارج گفت: برخلاف اصول‌گرایان استراتژی ما مشارکت حداکثری و ترجیح منافع ملی بر منافع جناحی است. ما با تلاش برای ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت یک اقدام مثبت انجام دادیم در حالی که رقیب تصور می‌کرد این کار شدنی نیست.متاسفانه رقیب به شیوه‌های غیر اخلاقی روی آورده است این همان جریانی است که "بگم‌ بگم" نماد رفتارش است الان هم به همان شیوه زننده اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: ما از همین حالا پیروز میدان هستیم؛ چراکه پیروزی را در اخلاق و سیاست‌ورزی می‌دانیم و یا این‌که با وجود فشار و رد صلاحیت‌های گسترده معتقد به رعایت اخلاق انتخاباتی هستیم. در حالی که رقیب ما با امکاناتی که در اختیار دارد به تهمت زدن رو آورده است و البته ما این را ناشی از شکست آنها می‌دانیم.

میرلوحی با اشاره به شایعات درباره حمایت رسانه‌های خارجی از لیست اصلاح‌طلبان گفت: از این دست شایعات بسیار مطرح شده است و دوباره به سمت باز کردن پرونده‌های اقتصادی گذشته روی آوردند. این رفتار آنها به خاطر آن است که نزد افکار عمومی با توجه به فسادهای بانکی، اداری و اقتصادی سالهای گذشته وجهه خود را از دست داده‌اند. این فسادها به قدری است که گاهی فسادهای قبل از انقلاب در مقابل آن رنگ می‌بازد. آن‌ها سعی دارند پرونده شهرام جزایری و یا شهرداری تهران را باز کنند در حالی که اینها در مقابل فسادهای دولت گذشته بسیار کوچک هستند.

وی ادامه داد: ما خوشحالیم با وجود رد صلاحیت‌ها به اخلاق و قانون ملتزم ماندیم و روز جمعه منتظر می‌مانیم تا مردم اظهار نظر کنند . پیش‌بینی ما این است که در آن صحنه هم پیروز هستیم. الان برای 215 کرسی کاندیدای لیست امید و یا مورد حمایت دولت را داریم و جای تعجب نیست که حتی اکثریت مجلس را به دست آوریم.

وی تصریح کرد: بر اساس اخباری که داریم جریان اصلاح‌طلبان و حامیان دولت بیش از 50 درصد آراء را در اختیار دارند و رقیب آرا‌ء‌اش رو به کاهش است.

میرلوحی با بیان این‌که «رسانه‌ها در کشور ما به صورت متعادل تقسیم نشده است»،‌ ابراز عقیده کرد: بخشی از تهمت‌هایی که زده می‌شود به ساختار رسانه‌ای ما برمی‌گردد. رسانه ملی که صوت و تصویر را در دست دارد در بیطرفی نمره‌ای پایین کسب کرده است. این در حالی است که کشورهایی مثل عراق، افغانستان علاوه بر رسانه ملی دارای رسانه‌های خصوصی هم هستند. برخی از رسانه‌های نوشتاری از بیت‌المال تغذیه می شوند اما اجازه بی‌طرفی را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 92 دولتی تشکیل شد که نظر مردم در مورد آنها کاملاً در درصد آرایی که به دست ‌آورده مشخص شده است اما دوستانی هستند که رأی مردم را نمی‌بینند.

وی با اشاره به اظهارنظر برخی‌ها در مورد لیست اصلاح‌طلب‌ها و نام بردن از آن با عنوان لیست انگلیسی، گفت: بعضی وقت‌ها احساس می‌کنیم رسانه‌های خارجی یک هماهنگی با رقبای ما دارند. پاس گلی می‌دهند تا رقبای ما آن را به گل تبدیل کنند. انگار یک پیشنهادی داده می‌شود، در رسانه‌ای حرفی پیش می‌آید و گروه فکری سریع آن را با الفاظ و القابی به تهمت علیه ما تبدیل می‌کنند. همه آنها با هم به صورت هماهنگ وارد صحنه می‌شوند و با تمام هماهنگی‌شان باز هم دست‌شان رو می‌شود.

میرلوحی در ارتباط با نامه توکلی نماینده فعلی مجلس به هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: آقای توکلی دو دوره نماینده مجلس بوده است و در محضر ایشان 900 میلیارد بودجه کشور تلف شد. البته ایشان گاهی در مجلس ناله‌هایی کرده اما صدایش به جایی نرسیده است.

وی همچنین افزود: دولتی را تصور کنید که 35 میلیارد ذخیره ارزی از دولت قبل خود تحویل گرفته است و دولت دیگری را ببینید که 400 هزار میلیارد بدهی و سیلوهای خالی را از دولت پیش از خود به ارث برده است. در اقلام مواد غذایی و روغن هنوز تکلیف مبادله‌هایی که انجام شده مشخص نیست. آقای توکلی چرا نسبت به آن اتفاق ها واکنشی نشان ندادند. ایشان هشت سال دیر اقدام به تشکیل سازمان شفاف‌سازی‌شان کردند.

وی ادامه داد: حالا وقت اصلاح‌طلبان است که سازمان شفاف‌سازی را راه بیاندازند و از اصولگراها بپرسند آن زمانی که دولت و مجلس دست شماها بود چه کردید. صحبت‌هایی که مبنایشان تهمت است سقوط رفتاری رقیب ما را نشان می‌دهد. آنها به جریان اصلاح‌طلب و دولت تهمت می‌زنند اما مردم پاسخ‌شان را در انتخابات خواهند داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: اگر مرحله دوم انتخابات سال 84 را به خاطر بیاوری متوجه می‌شوید که الان رقبای ما همان برنامه‌ای را پیش گرفته‌اند که آن سال علیه ما انجام می‌دادند. آنها از حضور دانشجویان، جوانان و مردم در پای صندوق‌های رأی می‌ترسند چرا که می‌دانند گفتمان اصلاح طلبی میان آنها اقبال دارد.

وی در پایان این نشست، تأکید کرد: ما هیچ کار غیراخلاقی انجام نمی‌دهیم و صبر می‌کنیم تا رقبایمان جوابشان را در هشتم اسفندماه بگیرند. صبوری می‌کنیم در حالی که زمین بازی را رقیبمان انتخاب کرده و قبل از بازی تعداد زیادی از بازیکن‌های ما را از زمین بیرون انداخته است.

203/201

کد خبر: 602630

وب گردی

وب گردی