راه‌اندازی 6 مرکز جامع سوختگی/سالانه 150 هزار مورد سوختگی و 3 هزار فوت ناشی از آن به ثبت می رسد

قائم مقام وزیر بهداشت در امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی از راه‌اندازی شش مرکز جامع سوختگی و همچنین توسعه بخش‌های سوختگی در بیمارستان‌های عمومی توسط وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر محمدهادی ایازی در پنجمین همایش کشوری سوختگی با ا شاره به کار سخت و طاقت فرسا، دریافتی پایین، سطح انتظارات بالا و همچنین قضاوت‌های نادرست در خصوص کادر پزشکی و پرستاران شاغل در حوزه سوختگی، آنها را در کنار بیماران سوختگی قشری مظلوم خواند و رفع مشکلات این حوزه را مشروط به وجود عزمی جدی در وزارت بهداشت عنوان کرد.

او ضمن اشاره به آمار سالیانه 150 هزار مورد سوختگی و سه هزار فوت ناشی از آن در کشور افزود: ما باید از ظرفیت‌های مردمی در این حوه استفاده کنیم. بیماری که می‌سوزد، فقیر می‌شود و با مسائل اجتماعی جدیدی روبرو خواهد شد که حتما باید با مشارکت مردم تمهیداتی برای آن اندیشید.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور اجتماعی از آغاز فعالیت اولین کمیته کشوری سوختگی از هفته آینده خبر داد و در خصوص برنامه وزارت بهداشت برای بهبود وضعیت پیشگیری و درمان سوختگی در کشور گفت: ساخت شش مرکز جامع سوختگی و همچنین توسعه بخش‌های سوختگی در بیمارستان‌های جنرال در سال 95 در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

او افزود: ما باید به طور جدی به مقوله پیشگیری از سوختگی بپردازیم. در همین راستا این موضوع را در دستور کار کمیته ملی پیشگیری از سوختگی قرار داده‌ایم و بزودی شاهد ساخت فیلم و سریال و مستند و ... توسط صدا و سیما خواهیم بود.

جای خالی مددکاران اجتماعی و روانشناسان در کنار بیماران سوخته

در ادامه کمال سید فروتن، رئیس پنجمین همایش سوختگی ضمن اشاره به لزوم کار تیمی در درمان بیماران سوختگی گفت: جای خالی مددکاران اجتماعی و روانشناسان در کنار بیماران سوختگی احساس می‌شود؛ چرا که بیمار بعد از سوختگی از ابتدای درمان باید تحت نظر مددکار اجتماعی باشد.

او ادامه داد: ما برای هر 20 بیمار سوخته یک مددکار نیاز داریم. همچنین حضور یک روانشناس و روانکاو در کنار بیماران می‌تواند به بیمار بعد از ترخیص از بیمارستان برای ورود به جامعه کمک کند.

20106

کد خبر: 602777

وب گردی

وب گردی