ثبت آمار سرطان کشور در مرکز تحقیقات علوم پزشکی شهید بهشتی

رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در سال جاری ثبت آمار سرطان‌های کشور توسط این مرکز انجام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محمداسماعیل اکبری در یازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان با بیان این که در سال‌های اخیر مشخص شده عوامل محیطی باعث تغییرات ژن‌ها و بروز سرطان می‌شود، گفت: بیماری‌های ژنتیکی مانند تالاسمی ارثی است و اگر پدر یا مادر مبتلا باشند، فرزندان نیز به این بیماری مبتلا خواهند شد.

او با بیان این که 10 درصد از سرطان‌ها وابسته به ارث است، گفت: در 90 درصد از سرطان‌ها که وابسته به عوامل محیطی هستند، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت؛ زیرا معلوم نیست فرد چه مقدار در معرض عوامل خطرزای سرطان بوده است.

او با اشاره به وضعیت شیوع سرطان در کشور گفت: از سال جاری ثبت آمار سرطان کشور توسط مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام می‌شود.

اکبری با تاکید بر اثرات معنویت در بهبود بیماران مبتلا به سرطان گفت: در سال‌های گذشته شنیده شد که در مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با استفاده از معنویت اقدام به درمان بیماران کردیم که این مطالعات نشان داد اصلاح سبک زندگی مردم موجب تغییرات هورمونی شده است.

او ادامه داد: بر اساس این مطالعات برای اولین بار در جهان مطرح کردیم که مسائل روانی و معنویت درمانی می‌تواند بیان ژنی افراد را تغییر دهد و اگر فرد بیمار آدم متفاوتی شود، می‌تواند سرطان را کنترل کند.

رییس مرکز تحقیقات سرطان گفت: تا سال 2000 در تحقیقات پزشکی به مسائل معنوی توجه نمی‌شد؛ اما از سال 2000 تا 2012 ، 8 برابر 30 سال گذشته به معنویت درمانی در مقالات پزشکی توجه شده است.

او همچنین با اشاره به اثرات برخی از داروها در کاهش بروز سرطان بیان کرد: آسپرین برای درمان سرطان موثر است؛ ولی این دارو باید با دوز کم و زمان طولانی و منظم استفاده شود.

به گفته او استفاده از متفورمین و ویتامین D و همچنین داروهای ضد چربی نیز می‌تواند برای پیشگیری از بروز سرطان و درمان سرطان مفید باشد.

20103

کد خبر: 602806

وب گردی

وب گردی