از بورس در اولین هفته  اسفندماه چه خبر؟!

محمدرضا گیوکی *

در اولین روز هفته شاخص کل با (329.7) واحد کاهش نسبت به روز قبل به 77.560 واحد رسید.

بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را نماد تاپیکو و بیشترین تاثیر مثبت را نماد وبملت بر جای گذاشتند و شاخص فرابورس با (1.00) واحد کاهش به 818 واحد رسید که شتران بیشترین تاثیر منفی را بر ایفکس بر جای گذاشت.

در بازار اولین روز هفته فشار عرضه ها در هر ساعت بر تقاضا پیشی می گرفت. بانکی ها با تقاضای بالا همراه بودند اما در گروه خودرویی بیشتر نمادها با معاملات منفی و صف فروش به معاملاتشان پایان دادند. نمادهایی چون خکاوه و خپارس با توجه به تعدیل سود سنگین بسته شدند. پالایشی ها و محصولات شیمیایی نیز در حاشیه ی منفی داد و ستد شدند. اما در گروه فلزات اساسی اکثر نمادها معاملات مثبتی را پشت سر گذاشتند و نمادهای هرمز و کیمیا نیز جز نمادهایی بودند که به صف خرید رسیدند.

و اما در طی هفته:

بانکی ها اکثرا معاملات منفی ای را پشت سر گذاشتند، در این گروه نماد و کوثر در اولین پیش بینی سال مالی 95 مبلغ 200 ریال سود به ازای هر سهم اعلام کرده است. همچنین بانک کارآفرین نیز با تعدیل مثبت گزارش نسبتا خوبی ارائه کرد و مبلغ سود هر سهم سال 95 را 374 ریال در نظر گرفته است.

خودرویی ها در اکثر با معاملات منفی روبرو بودند. در این گروه خکاوه که برای پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شده بود بازگشایی شد.

در گروه فلزات اساسی، نمادها در اکثر روزها معاملات منفی را پشت سر گذاشتند.

در گروه شیمیایی نیمی از نمادها مثبت و نیمی دیگر منفی معامله شدند، پالایشی ها با معاملات مثبتی در اکثر نمادها همراه بودند.

در گروه غذایی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک در اولین گزارش حسابرسی نشده اصلاح شده منتهی به 95/12/30 خود سود هر سهم خود را مبلغ 1,155 ریال پیش بینی نموده است.

همچنین شرکت سیمان مازندران در اولین گزارش حسابرسی نشده منتهی به95/12/30 سود هر سهم خود را مبلغ 605 ریال پیش بینی نموده است.

همچنین شاخص کل با 136 واحد افزایش، در کانال 77.840 واحد در آخرین روز هفته به کار خود خاتمه داد.

* عضو انجمن حسابرسی و حسابداری ایران و مشاور مدیر عامل کارگزاری بانک شهر

401/602

کد خبر: 602839

وب گردی

وب گردی