دست مصنوعی با فناوری چاپ سه‌بعدی

دانشمندان به لطف چندین میلیون سال تحقیق و توسعه تکاملی، دست انسان که یکی از ابزارهای فوق العاده پیچیده و حساس است را طراحی کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محققان در دانشگاه واشنگتن به طراحی یک مدل دست مصنوعی اساسا متفاوت و زیبا پرداختند.

جی خو و امانوئل تودوروف، از دپارتمان دانشگاه علوم کامپیوتر و مهندسی، این پژوهش را با اسکن لیزر دست یک اسکلت واقعی انسان و با استفاده از داده‌های چاپ سه‌بعدی استخوان‌های مصنوعی آغاز کردند.

رباط‌ها و تاندون‌های این دست رباتیک از ماده فیبری سبک با استحکام بالا که Spectra نام دارد،ساخته شده است. بافت‌های نرم دیگر با ورق‌های لاستیکی برش لیزری تکثیر شده و در نتیجه یک ساختار شبکه مانند لایه بندی شده را تشکیل دادند.

عضلات از آرایه سروو با کابل مسیریابی به تقلید از تونل مچ دست طراحی شده‌اند . سروو یک دستگاه اتوماتیک است که از ارسال خطا و بازخورد منفی برای اصلاح عملکرد یک سازوکار استفاده می‌کند. این‌ فناوری‌ها همگی به حرکتهای دقیق و ظریف دست کمک می‌کنند.

محققان در مقاله خود که به طور رسمی در کنفرانس بین المللی رباتیک و اتوماسیون (ICRA) در استکهلم ارائه خواهد شد، گفتند: دست رباتیک ما که به طور منحصر به فرد طراحی شده، اطلاعات بیومکانیکی مهم از دست انسان را بر سطح آناتومیک حفظ می‌کند.

این دست جدید مصنوعی دارای کاربرد بالقوه در رباتیک‌های انسان‌نما و همچنین پروتزهای اندام است.

محققان نشان می‌دهند که همراه با پیشرفت در neuroprosthetics و پیوند پوست، این طراحی می‌تواند به عنوان چارچوب سه‌بعدی برای بازسازی اندام واقعی انسان استفاده شود.

20103

کد خبر: 602851

وب گردی

وب گردی