تقوی نژاد: قرار نیست به مودیان مالیاتی فشار مضاعف وارد شود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی، با اشاره به شناسایی منابع و پایه های جدید مالیاتی، گفت: با اجرای قانون اصلاح مالیات های مستقیم از ابتدای سال 95 قرار نیست به مودیانی که در حال حاضر مالیات می دهند فشار مضاعف وارد شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ کامل تقوی نژاد در جمع اعضای جامعه حسابداری ایران، با اشاره به اجرای قانون اصلاح مالیات های مستقیم از ابتدای سال 95، افزود: در برخی از محافل، این ذهنیت به وجود آمده که با اجرای این قانون قرار است در سال آینده به مودیان مالیاتی شوک وارد شود و فشار مضاعفی به مردم در جهت کسری بودجه دولت تحمیل شود.

وی، گفت: این موضوع درست نیست بلکه قرار است منابع و پایه های جدید مالیاتی که تاکنون مالیات نمی دادند شناسایی شوند و از آنها مالیات گرفته شود.

وی، افزود:‌ قرار است با راه کارهای جدید از واحدها و اصنافی که به هر دلیل از دادن مالیات اجتناب می کردند و یا فرار مالیاتی داشتند مالیات وصول شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی، با تاکید بر اینکه در این سازمان به دنبال تحقق عدالت واقعی و نه شعاری هستیم، گفت: مردم باید احساس کنند که همه اصناف، گروه ها و مشمولان نظام مالیاتی، مالیات خود را می دهند.

وی گفت: همچنین نحوه مصرف درآمدها در کشور نیز باید براساس عدالت باشد.

وی، با بیان اینکه نگاه این است که مردم با ما با صداقت و راستگویی برخورد می کنند، گفت: به همین خاطر اعلام کرده ایم که هر صنف یا هر فردی به سازمان مالیاتی اعلام کند که صندوق فروش را در واحد خود کار گذاشته است از نظر ما قابل قبول است و می تواند از معافیت های مصرح در قانون استفاده کند.

وی با بیان اینکه بیشتر آیین نامه های اجرایی قانون اصلاح مالیات های مستقیم تدوین شده است، افزود:‌ در کنار اجرای این قانون همچنین در صدد اصلاح قانون نظام مالیاتی ارزش افزوده نیز هستیم که هم اینک در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است و بزودی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی، شفاف سازی اطلاعات و داده ها را از دیگر ماموریت های سازمان امور مالیاتی برشمرد و گفت: در این باره نصب صندوق های مکانیزه فروش را به صورت جدی در دستور کار داریم.

تقوی نژاد، افزود: طرح جامع مالیاتی کشور از دیگر طرح هایی است که سازمان امور مالیاتی آن را پیگیری می کند و امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد تا مردم آثار و برکات آن را ببینند.

401/602

کد خبر: 602872

وب گردی

وب گردی