مدیر تئاتر مولوی: در کارهایی‌ که ارزیابی شد استعدادهای عجیبی‌ را دیدیم!

امیر حسین حریری، مدیر مرکز تئاتر مولوی‌ می گوید: از اهالی رسانه انتظار می رود که با توجه به جریان جوانی که درتئاتر مولوی‌ شکل گرفته، نگاه ویژه و حمایتی تری را به این جوانان داشته باشند چون این‌ها می توانند مخاطبان امروزی را راضی‌ نگاه دارند و نقش های بزرگی‌ را در آینده ایفا کنند.

امیر حسین حریری، مدیر مرکز تئاتر مولوی‌ در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوزدر رابطه با برنامه های این رپرتوآر گفت: ما اگر بتوانیم نقش ارزنده و بالقوه ای را که مرکز تئاتر مولوی‌ در تاریخ سازی هنرهای نمایشی دارد، بالفعل کنیم، کار بزرگی‌ انجام داده ایم. از زمانی‌ که من در اینجا مشغول شدم، دو عنصر را مبنا قرار دادیم. یک،ارتقای فیزیک مولوی‌ که با کمک دانشگاه تهران این بازسازی در همهٔ ابعاد انجام شد و به نظر می‌رسد که این تغییرات به شکل استاندارد صورت گرفته است. دوم،بخش نرم افزاری است و اینکه بتوانیم در اینجا به گونه ای عمل کنیم که تئاتر مولوی‌ به عنوان یک مرکز تئاتر دانشگاهی نقش خودش را هم به لحاظ سیاست گذاری هم به لحاظ ایجاد چشم انداز راهبردی ایفا کند.

وی در رابطه با تفاهم نامه ا‌ی که با معاونت فرهنگی‌ وزارت علوم منعقد شده افزود: بر اساس این تفاهم نامه،مقرر شد که اینجا به عنوان مرکز تئاتر دانشگاهی و پایگاه اصلی‌ دانشجویان و اساتید و فارغ‌التحصیلان رشتهٔ هنرهای نمایشی باشد تا این افراد بتوانند از طریق این پایگاه مسیر و چشم انداز تئاتر دانشگاهی را ترسیم کنند.

حریری با اشاره به نحوه فعالیت چند سال اخیر تئاتر دانشگاهی اظهار داشت: باید بپذیریم که در چند سال اخیر به چند دلیل از جمله مسائل درون دانشگاهی و کمبود سخت افزار،فعالیت تئاتر دانشگاهی دچار کمیت و کیفیت نازلی شده بود. اما اکنون با افتتاح مرکز تئاتر مولوی انتظار می رود آینده‌ روشنی برای تئاتر دانشجویی که بدنه اصلی‌ تئاتر و بخشی از فرهنگ ما را در آینده می سازد، به وجود آید.

مدیر مرکز تئاتر مولوی‌ در مورد اجرای آثار غیر دانشگاهی ادامه داد:همانطور که قبلا گفته شد سیاست گذاری این مرکز در حوزه تئاتر دانشگاهی است پس به تبع آن باید شرایطی را فراهم کنیم که دانشگاهی ها در این مرکز فعالیت کنند و سعی‌ ما این است که الویت را بر کارهای دانشجویی بگذاریم.ما اینجا وظیفهٔ پیدا کردن استعداد هارا داریم. باید جایی‌ را داشته باشیم که بتوانیم افراد توانا را در این حوزه شناسایی کنیم و عرصه را در اختیارشان قرار دهیم و چند صباحی حمایتشان کنیم تا بتوانند جایگاه خودشان را در دیگر فضاهای فرهنگی‌ و هنری پیدا کنند.

این کارگردان تئاتر همچنین در رابطه با ملاک گزینش آثار رپرتوار دانشگاهی افزود: در فاز اول تعدادی کار از دانشکده‌ها به عنوان پایان نامه‌های برگزیده در چند ماه گذشته به ما معرفی‌ شد.در فاز دوم نیز تعدادی کار از جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشجویان سال گذشته معرفی‌ شده است .شورای هنری مرکز مولوی‌ این کارها را ارزیابی کیفی‌ می‌کند و بعداز عید به منتخبین، بسته به کیفیت کار، زمانی‌ مناسب داده می شود.

امیر حسین حریری که در گذشته آثار زیادی را کارگردانی کرده است در مورد بازگشت به عرصهٔ کارگردانی گفت: آخرین تجربه کارگردانی من در سال ۱۳۹۰ در تئاتر فجر بود و قبل آن هم در اواخر ده ۷۰ و اوایل ۸۰ در مرکز مولوی‌ ۶ نمایش را بر روی صحنه بردم مانند نمایش های «عادل‌ها»، «مرده‌های بی‌کفن و دفن»، «سین گاف»، «مرگ و دوشیزه»، «تشریفات بی‌گناهی» و....علاقهٔ اصلی‌ من کارگردانی است اما به دلیل درگیری های اجرایی و مسئولیت‌ها فرصتش را پیدا نکرده ام.قصد دارم فعالیتم را ادامه دهم و اگر فرصتی پیش بیاید،نه در این سالن بلکه در سالن‌های دیگر به اجرا می روم.

وی در پایان سخنان خود با توجه به نقش رسانه‌ در معرفی استعدادها گفت: از اهالی رسانه انتظار می رود که با توجه به جریان جوانی که درتئاتر مولوی‌ شکل گرفته، نگاه ویژه و حمایتی تری را به این جوانان داشته باشند چون این‌ها می توانند مخاطبان امروزی را راضی‌ نگاه دارند و نقش های بزرگی‌ را در آینده ایفا کنند.در کارهایی‌ که ارزیابی شد استعدادهای عجیبی‌ را دیدیم اما متاسفانه به دلیل کمبود امکانات سخت افزاری نمی توانیم به همه‌ کارها فرصت بروز بدهیم. پوشش خبری رسانه‌‌ها باعث می شود که نهادهای دیگر نیز در قبال این استعداد‌ها احساس مسئولیت بیشتری بکنند. قطعاً این جوانان کسانی‌ هستند که هر نوع سرمایه گذاری روی استعدادشان، بازدهی مطلوبی خواهد داشت.

505502

کد خبر: 602902

وب گردی

وب گردی